Sanitat confirma un brot de norovirus que afecta 42 persones a Xella
Salut Pública busca el focus del contagi entre els aliments que es van servir fa una setmana, en l'acte previ a les festes patronals
La Conselleria de Sanitat ha confirmat un brot de norovirus a Xella (Canal de Navarrés) derivat d'una possible intoxicació alimentària de què s'investiga l'origen.
Almenys a 42 persones els han diagnosticat un quadre de gastroenteritis. Les primers començaren a manifestar símptomes diumenge passat, durant els actes previs a les festes patronals. Cap d'ells ha requerit ingrés hospitalari.
Els tècnics de Salut Pública han analitzat els entrepans d'un dinar popular en què se serviren 1.300 racions, segons ha confirmat la presidenta de la comissió de festes, Núria Rodríguez, a À Punt Notícies. Tanmateix l'origen encara és incert, perquè la casuística és diversa, tots els bars estaven oberts i també es van servir aliments en un mercat.
No es descarta que el virus s'haja escampat per la població, en un moment d'aglomeració, arran d'un contagi alimentari menor.
Més llegit
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Dotze persones ateses per inhalació de fum i ansietat en un incendi en una vivenda a València
-
L’Agència Espacial Europea capta la foto més gran del cor de la Via Làctia, amb seixanta milions d'estreles
-
Més de 4.400 professionals, 20 helicòpters i vora 300 milions d'euros: arranca el major operatiu antiincendis de la Comunitat Valenciana
-
L'últim recompte oficial eleva a 188 els morts i a 1.520 els ferits pels dos forts terratrémols de Veneçuela
-
Veneçuela eleva a 235 els morts i a 4.300 els ferits un dia després del doble terratrémol