Sanitat confirma sis nous contagis de coronavirus i eleva els casos a huit
La consellera Barceló afirma que tots presenten una simptomatologia lleu i insisteix que el protocol de salut pública funciona "perfectament".
La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha convocat una roda de premsa aquesta vesprada per a anunciar sis nous positius en coronavirus que se sumen als dos pacients contagiats de València i Vila-real. Així, la xifra total d’afectats a la Comunitat Valenciana s’eleva a huit.
Segons ha detallat Barceló, quatre dels sis nous casos estan relacionats amb el periodista de 44 anys ingressat des d’anit a l’Hospital Clínic de València, que va contraure la malaltia quan va viatjar a Milà per a veure el partit de Champions entre el València i l’Atalanta. Dos dels nous pacients estan ingressats a l’Hospital General de València i s’han infectat per contacte directe amb el pacient del Clínic, ja que no viatjaren a Itàlia. Els altres dos, hospitalitzats també al Clínic, procedeixen de l’entorn del periodista infectat i també estigueren a Milà, ciutat que es troba dins de la zona de risc considerada focus del brot italià.
El cinqué positiu s’ha detectat en un pacient hospitalitzat a Sagunt, i també havia estat recentment a Milà. El sisé cas és el d’un estudiant italià que estava d’Erasmus a València i havia viatjat fa poc des de les zones de risc del nord d’Itàlia. L’han ingressat a l’Hospital Doctor Peset.
La responsable de Sanitat ha explicat que els huit malalts de coronavirus en el territori valencià presenten una simptomatologia lleu i "no es troben greus". De fet, no ha descartat que se'ls trasllade a casa "amb totes les garanties de seguretat" perquè continuen rebent l'atenció sanitària necessària en el domicili.
També ha recalcat que tots els positius detectats a la Comunitat Valenciana són importats, bé per haver viatjat a les zones de risc o per haver estat amb contacte amb persones que ho han fet. I ha insisitit en el fet que el protocol de salut pública establit per les autoritats sanitàries "funciona perfectament", ja que ha permés detectar de forma ràpida els quatre nous pacients diagnosticats a València a partir del primer cas.
A més, Barceló ha confirmat que la parella del jove de Borriana ingressat en l'Hospital de la Plana de Vila-real, el primer valencià contagiat, ha donat negatiu en les proves mèdiques que li han practicat per a localitzar la possible presència del virus.
A tot Espanya hi ha 23 pacients hospitalitzats en sis autonomies: als huit valencians cal sumar els casos de les Illes Canàries (5) Madrid (4), Catalunya (3), Andalusia (1), Castella i Lleó (1). A aquests positius cal sumar els dos primers pacients infectats, a Mallorca i La Gomera, que ja estan recuperats.
Més llegit
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi
-
“Tornem a casa per a l’adeu definitiu”: La Gossa Sorda revela quan i on serà el seu últim concert
-
Els bombers treballen en l'extinció de l'incendi que manté confinat el veïnat de Gátova
-
Una conductora resulta ferida lleu a València després que el tramvia atropellara el seu vehicle
-
La crisi migratòria de Ceuta marca el començament del curs polític
Més vist
-
23.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Primera part
-
23.08.2026 | Informatiu migdia
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part
-
24.08.2026 | Informatiu migdia | L'oratge