Sanitat comunicarà la reversió de l'Hospital de Manises abans del 6 de maig
La Generalitat no prorrogarà a Sanitas el contracte de concessió del centre, que passarà a mans públiques al maig de 2024
La Conselleria de Sanitat Universal comunicarà abans del 6 de maig a Sanitas, empresa concessionària de l'Hospital de Manises, que no prorrogarà el contracte de concessió del departament sanitari. Serà el mateix dia, però de 2024, en què finalitza la concessió, quan la gestió del centre passarà a mans públiques, han confirmat fonts del gabinet liderat per Miguel Mínguez.
Junt amb la confirmació oficial de la reversió al servei públic, a la direcció del centre hospitalari s'enviaran per escrit les normes i terminis de com serà el procediment, igual que ja va fer-se amb altres departaments de salut com el de la Ribera. O també el de Dénia, que passarà a ser de titularitat pública el 31 de gener de 2024. L'avís a l'Hospital de Manises es farà oficial, en tot cas, abans de les eleccions autonòmiques i municipals del 28 de maig. Com en altres processos de reversió sanitària, la intenció de sanitat és que la transició a la gestió pública es faça de manera “ordenada, planificada i tranquil·la”.
El febrer de 2007 es va col·locar la primera pedra de l'Hospital de Manises, un centre públic de gestió privada a càrrec del consorci Sanitas-Ribera Salud, a qui es va adjudicar el setembre de 2006. El 2012, el grup Ribera Salut va tancar l'acord per a vendre a l'asseguradora tota la participació accionarial que tenia en el centre hospitalari.
El 6 de maig de 2024 serà l'últim dia en què Sanitas gestionarà directament l'Hospital de Manises que, segons informa en el lloc web, és un centre públic i gratuït que proporciona “una assistència sanitària de qualitat” a més de 195.000 valencians. Afirma que compta amb un equip de professionals sanitaris “ampli i altament especialitzat” i que les ràtios són concordes amb els estàndards d'acreditació d'hospitals. Cada any s'hi fan més de 17.000 operacions i la llista d'espera quirúrgica és inferior a 45 dies.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil remet a la jutgessa de la dana la telefonada en què l'Aemet va dir que la pluja anava cap a Conca el 29-O
-
Apareix un cadàver en una platja de Cullera sense signes de violència
-
Sis detinguts i 1.700 quilos de cocaïna confiscats en un nou colp a la xarxa de narcos escapçada fa uns dies
-
Un atac israelià mata onze civils a Gaza mentre Israel identifica el cadàver de l'ostatge Eliyahu Margalit
-
La Fúmiga exhaurix les 46.000 entrades dels seus concerts de comiat a València i Barcelona
-
La Oreja de Van Gogh actuarà el 4 de setembre al Roig Arena de València