Rússia comença l'ofensiva final al Donbass i castiga l'oest d'Ucraïna
El president ucraïnés denuncia els segrestos de funcionaris locals, el xantatge a professors, el robatori dels diners destinats a les pensions i el bloqueig d'ajuda humanitària
L'exèrcit rus ha iniciat l'ofensiva final al Donbass tres setmanes després de retirar-se del nord de Kíiv, la capital d’Ucraïna, al mateix temps que continua l'operació de castic contra altres parts del país, com Lviv, on van morir set civils, segons Serhii Gaidai, governador de la regió de Lugansk.
A més, les tropes russes han hissat la bandera tricolor a l'edifici de l'Ajuntament del port de Berdiansk, un nou pas per a estendre un corredor terrestre entre el territori rus i l'annexionada península ucraïnesa de Crimea.
Kreminnà, una altra localitat de 20.000 habitants, permetrà als soldats russos atacar la rereguarda de Severodonetsk, bastió ucraïnés a Lugansk. L'objectiu de l'exèrcit rus és prendre aquesta última ciutat i també Lissitxansk, on hi hauria uns 10.000 soldats ucraïnesos. Després d'això podrien avançar cap a la regió de Donetsk.
Mentrestant, almenys un miler de civils de Mariúpol, incloses dones i xiquets, s'han refugiat a les instal·lacions d’una antiga planta metal·lúrgica construïda el 1930. Segons l'exministre ucraïnés de l'Interior Arsén Avàkov, "viuen en condicions terribles, sense medicaments, ni aliments, ni aigua". L'exministre ha denunciat que els russos "utilitzen la població civil que queda a la ciutat per a llevar runes, arreplegar cadàvers i cavar fosses comunes a canvi de menjar".
Per això, el comandant de la 36a Brigada d'Infanteria de Marina, Serhii Volina, ha escrit una carta al papa Francesc en què li demana ajuda per a salvar els ciutadans de Mariúpol, on encara continuarien unes 100.000 persones. "No tinc temps per a descriure tots els horrors del que veig cada dia. Dones amb xiquets que viuen en búnquers. Tenen fred i estan famolencs. Cada dia estan sota el foc de l'aviació enemiga. Els ferits moren cada dia perquè no hi ha medicines, ni aigua, ni menjar", ha descrit.
"Els ocupants intenten arrancar-nos les regions de Kherson i Zaporíjia, a imatge i semblança de les anomenades repúbliques populars de Donetsk i Lugansk. Converteixen aquest territori en zones ruble i les subordinen a la màquina administrativa russa", ha explicat Zelenski.
El president ucraïnés ja va denunciar els segrestos de funcionaris locals, el xantatge a professors, el robatori dels diners destinats a les pensions i el bloqueig d'ajuda humanitària. “Cal resistir perquè Rússia no aconseguisca desfigurar la vida de més ciutats a Ucraïna, com han fet a Donetsk i Lugansk", va demanar als residents de les zones ocupades.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part