La Comunitat Valenciana, en risc extrem d’incendis este dilluns
Les altes temperatures i les tempestes seques que s’esperen disparen el risc en les zones forestals; no es pot encendre foc a menys de 500 metres de les muntanyes ni fer faenes amb ferramentes mecàniques
La Comunitat Valenciana està tenyida de roig pel que fa al risc d’incendis forestals, la qual cosa implica que les nostres muntanyes estan este dilluns en risc extrem, el màxim. Per tant, està totalment prohibit fer foc en les zones boscoses, però també a menys de 500 metres d’estes, així com fer faenes amb ferramentes mecàniques en zones forestals, perquè les espurnes poden derivar en un incendi. Una prohibició que cal tindre molt en compte, especialment de vesprada, quan hi ha previstes tempestes seques.
Esta circumstància dobla el risc d’incendi en les nostres muntanyes. D’una banda perquè poden anar acompanyades d’aparat elèctric, el que pot convertir-se en una causa natural d’incendi, i d’una altra perquè en cas que, malauradament, es produïsca un d’estos focs les fortes ràfegues de vent que acompanyaran les tempestes poden afavorir la ràpida propagació de les flames. Això deixaria escenaris com el que es viu estos dies a Lleó i Zamora, on este cap de setmana han desallotjat 1.500 persones per diversos incendis, un d'estos el que ha entrat en el paratge de Las Médulas, en plena regió d'El Bierzo, declarat patrimoni de la humanitat per la Unesco.
El fort vent, les escasses precipitacions, l’escassa humitat i l’aparat elèctric que poden deixar les tempestes poden formar un còctel Molotov que amenace les nostres muntanyes esta vesprada. Les tempestes seques estan previstes sobretot, en l’interior de la província de València i Castelló de vesprada.
Des de l'112 han fet una crida a la col·laboració ciutadana. Conviden a telefonar a este número ràpidament si s’aprecia fum “perquè es mobilitzen els recursos necessaris i evitar un gran incendi”, segons assenyalen des d'Emergències.
Està prohibit fer foc en zones forestals, inclús en les zones habilitades, com paellers. Este dilluns no és el dia de fer torrades a la muntanya. De la mateixa manera tampoc es poden fer cremes, ni agrícoles ni de cap mena, per descomptat, dins de zones boscoses, però tampoc a menys de mig quilòmetre d’estes. Per precaució, tampoc es poden fer faenes amb ferramentes mecàniques en zones forestals.
Es dona la circumstància que esta setmana fa tres anys dels incendis de la Vall d'Ebo i Bejís que, juntament amb el de Venta del Moro, van devastar vora 32.000 hectàrees l’estiu del 2022.
Més llegit
-
El torniquet fet pels socorristes evita que es dessagne un home ferit amb l’hèlice d’un vaixell a Xàbia
-
Una bola de foc brillant travessa el cel i es fa visible a la Comunitat Valenciana
-
El pic de l'onada de calor arriba a la Comunitat Valenciana amb temperatures que superaran els 40 °C
-
La calor a València “va per barris”: fins a cinc graus de diferència, segons la zona
-
Pic de calor: màximes superiors a 40 ºC
-
Última prova amb derrota