RepescaPlas retira més de 3.000 quilos de residus del mar a la costa valenciana i gallega
L’objectiu és buscar una solució als efectes negatius de les deixalles sobre la biodiversitat marina.
El projecte RepescaPlas ha aconseguit retirar més de 3.000 quilos de residus del mar durant l’any 2018 a la costa valenciana (port de Gandia) i la gallega (ports de Marín i Vigo). El projecte ha superat, per molt, l’estimació inicial d’arribar als 300 quilos.
L’objectiu era buscar una solució al problema que suposen les deixalles marines i minimitzar els efectes negatius sobre la biodiversitat marina. Entre els principals resultats destaca la retirada de més de 3.000 quilos de residus, tant els depositats als fons profunds com els que floten dins de la columna d’aigua, que han sigut depositats als ports de les zones d’actuació. Això ja ha suposat un “enorme èxit” per a l’organització en multiplicar per deu la previsió.
Paral·lelament, RepescaPlas pretenia aprofundir en el coneixement dels residus marins. Així, s’han categoritzat per tipologies quasi 8.000 objectes.
Xarxes de pesca tòxiques
Tots els resultats han donat negatiu, exceptuant un tipus de xarxa de pesca que va mostrar toxicitat en el cas de les larves d’eriçó. Aquest resultat serà objecte de més estudis durant 2019 per a observar si aquesta toxicitat és causada pel tipus de material, els additius, o elements que absorbeixen les xarxes quan estan en contacte amb el medi marí.
El programa RepescaPlas continuarà actiu enguany per a aprofundir en els estudis ja realitzats i ampliar-ne i refermar-ne els resultats, amb l’objectiu d’estendre el projecte a noves zones de la costa espanyola. La iniciativa es desenvolupa amb la col·laboració de la Fundació Biodiversitat i el Ministeri per a la Transició Ecològica, a través del Programa Pleamar, i està cofinançat per la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies).
Més llegit
-
À Punt interposarà accions legals als jutjats per la possible sostracció del vídeo del Cecopi
-
Sabor Amar Paellas, de Quito, millor paella del món en el concurs internacional de Sueca
-
Un mort i una ferida en un accident entre un cotxe i una moto en la CV-339, a Llíria
-
Temperatures en ascens i ruixats dispersos als Ports i l'Alt Maestrat en l’inici de la segona quinzena de setembre
-
Es cancel·la l'última etapa de la Vuelta per les manifestacions propalestines a Madrid
-
Sánchez anuncia una nova ajuda de 30.000 euros per al lloguer amb opció de compra per a jóvens