Reobrin al bany les Fonts d'Algar després de tancar per un bacteri contaminant
Esta àrea fluvial a Callosa d'en Sarrià s'havia tancat dijous per orde de la Generalitat, que havia detectat paràmetres biològics superiors als recomanats
La zona de bany del paratge de les Fonts d'Algar, a Callosa d'en Sarrià, ha reobert este dissabte al públic després de confirmar-se que els nivells de contaminació fecal han tornat als valors segurs. Esta àrea fluvial s'havia tancat dijous per orde de la Generalitat, que havia detectat paràmetres biològics superiors als recomanats.
Segons la Conselleria de Medi Ambient, la contaminació podria estar relacionada amb l’arrossegament de séquies a causa de les pluges recents. Una situació similar va afectar també la platja de la Solsida d’Altea, que ja va reobrir divendres.
En el cas de Sueca, les platges del Perelló i les Palmeres estan obertes al bany des de divendres, i la de la Motilla estava previst que obrira este dissabte.
Tot apunta que l’origen de la contaminació en este municipi podria estar en el sistema de clavegueram, agreujat pel temporal marítim i el comportament de les goles del Perelló i del Rei.
Les anàlisis, dins del programa de control de la Generalitat, formen part de les més de 300 proves que es fan setmanalment a les zones de bany de la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
Una desfilada de devoció per a teixir un crit de pau
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
La Comunitat Valenciana s’acomiada del ponent amb un augment de la nuvolositat i un descens de la temperatura
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Retards de més de dos hores en les connexions ferroviàries amb origen i destinació a Madrid per una incidència en la senyalística
Més vist
Més escoltat
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
17.03.2026 | Amunt i avall | Primera Part