Renfe recupera el servei de Rodalia C1 i C2 i els Intercity i Euromed València-Alacant
Avança així en la normalització de les rutes ferroviàries afectades per l'impacte de la DANA
Les línies C1 i C2 de Rodalia de Renfe, que connecten Gandia, Xàtiva i Moixent amb València es recuperen al 100% des d'este dilluns, amb la reincorporació de les últimes parades restants de Massanassa i Alfafar-Benetússer. Es tractava de l'últim tram pendent de refer-se després dels desperfectes en les vies per la DANA.
Això permetrà recuperar la plena normalitat als més de 52.000 viatgers que utilitzen diàriament els serveis de totes dos línies, després de més de quaranta dies amb el servei interromput o amb autobusos alternatius en els trams que havien quedat greument afectats pel pas de la barrancada.
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible recupera també, des d'este dilluns, els serveis ferroviaris entre València i Alacant. Renfe reactiva així al complet l'Euromed i Intercity entre Barcelona i Múrcia i els trens de Mitjana Distància.
La recuperació total de la infraestructura ferroviària entre València, Xàtiva i Moixent també ha beneficiat els serveis de Llarga i Mitjana Distància del corredor mediterrani. Després dels danys del 29 d'octubre, Renfe va activar un servei d'autobús entre Castelló i Alacant i entre València i Múrcia, que continuarà operatiu fins a la pròxima setmana per a mantindre les connexions.
Tots estos serveis queden restablits des d'este dilluns, a excepció del primer Euromed entre Alacant i Barcelona, que iniciarà el trajecte a València, mentre que, en direcció a Alacant, el tren partirà des de Xàtiva, per qüestions de disposició de material ferroviari. erà a partir del dimarts quan es restablirà la circulació de tots els trens.
També es recuperen íntegrament els serveis Intercity que connecten Barcelona amb Tarragona, Castelló, València, Alacant, Múrcia i Cartagena, on circularà diàriament un tren per sentit en esta relació. Addicionalment, l'empresa ofereix per als caps de setmana un servei el divendres de Barcelona a Alacant i el diumenge d'Alacant a Barcelona.
Pel que fa als serveis de Mitjana Distància, Renfe també restableix les línies València-Alacant-Murcia-Cartagena i Alcázar de San Juan - Albacete - València, fent el trajecte amb tren d'origen a destinació i donant per acabat així el pla de transport combinat de tren i autobús que s'havia establit.
Més llegit
-
Les nou localitats des d'on podràs vore l’eclipsi solar
-
Investiguen una dona a Xirivella per vendre més de 400 productes falsificats per valor de 80.000 euros
-
El govern espanyol garantix que la reubicació de menors es farà a pesar del plantó del PP
-
Els festivals de música busquen recinte a València a menys de dos mesos de les primeres cites
-
Huit equips de bombers tracten d'estabilitzar l'incendi de Tibi, que té una evolució favorable
-
Estabilitzat l’incendi declarat al Racó de la Creu del Maigmó, a Tibi
Més vist
Més escoltat
-
07.04.2026 | 90 minuts
-
07.04.2026 | Les notícies del matí
-
07.04.2026 | L'hora de la cultura | L'homenatge a Josep Piera i "Teló de fons"
-
07.04.2026 | Àngels Gregori recorda Josep Piera, veu clau de la cultura valenciana
-
06.04.2026 | "El més viral", amb Fran Sevilla | Què està tramant Sandra Monfort? El projecte que podria implicar un exconcursant d'OT 2025
-
06.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part