Reclamen un pla a la conca del Segura que recupere l’hàbitat del Mar Menor
Des de l’ONG ambiental demanen posar fre a l’agricultura il·legal, així com a l’ús “excessiu i inadequat” de nitrats i fertilitzants.
La Societat Espanyola d’Ornitologia (SEO Birdlife) reclama un pla hidrològic de la conca del Segura que complisca la directiva europea d’aigües, de manera que puga aconseguir-se la recuperació de l’hàbitat i les espècies del Mar Menor, després del col·lapse que ha patit recentment la biodiversitat en la “llacuna salada” de Múrcia.
L’ONG ambiental ha manifestat en un comunicat que les mesures presentades recentment pel Ministeri per a la Transició Ecològica són “positives” però que necessiten un calendari d’aplicació concret, ja que insisteix que bona part d’aquestes accions ja haurien d’haver estat incloses en el pla de conca vigent. D’altra banda, recorda la importància de complir els compromisos internacionals adquirits en el Conveni Ramsar i, davant el mal estat de conservació de la Mar Menor, creu que Espanya hauria d’acceptar que l’organisme supervise els treballs de recuperació ambiental.
“No podem permetre un nou pla hidrològic que incloga mesures ambigües i que passats sis anys no s’haja executat ni el 10 per cent del pressupostat”, ha valorat el delegat en la Comunitat Valenciana, Mario Giménez, qui qualifica situació actual com un “exemple lamentable de les conseqüències de la deixadesa institucional”.
Unes altres accions que demanen són posar fre a l’agricultura il·legal i a l’ús “excessiu i inadequat” de nitrats i fertilitzants. “Si no s’actua de manera clara sobre aquests factors, el Mar Menor continuarà sent una bomba de rellotgeria”, alerta l’ONG, la qual aposta per instal·lar filtres verds i construir aiguamolls artificials.
Més llegit
-
Un alt càrrec "creu recordar" que Pradas va preguntar per l'ES-Alert vora les 17:30 h al Cecopi, pel risc de Forata
-
Nou ascens tèrmic abans de la normalització per a la setmana vinent
-
Mazón es personarà en tres causes contra persones que l’amenaçaren de mort després de la dana
-
Vicent Mompó, president de la Diputació de València: "Volem que el Teatre Principal estiga el menor temps possible tancat"
-
Mor Francisco Ros García, empresari valencià de l'acer
-
Pablo Hernández: "Els jugadors estan convençuts"