La RAE afirma que la Constitució espanyola és gramaticalment "impecable"
En el seu informe no està a favor de canviar el llenguatge, però sí de desdoblar paraules com ‘príncep’ i ‘princesa’.
La Constitució és "gramaticalment impecable". Així ho afirma la Reial Acadèmia Espanyola en l'informe encarregat pel govern espanyol, un text aprovat per unanimitat. Encara que no està a favor de canviar el llenguatge de la Carta Magna, sí que veu "correcte" en les seues recomanacions desdoblar substantius com ‘rei’ i ‘reina’, o ‘príncep’ i ‘princesa’, en cas que s’"escometera una reforma" de la Constitució.
"L'informe es basa en el coneixement que té l'Acadèmia de l'ús general i comú més estés del nostre idioma en l'univers hispanoparlant", ha dit el director de la RAE, Santiago Muñoz Machado, durant la presentació del document sobre el bon ús del llenguatge inclusiu en la Constitució espanyola", que va ser encarregat per l'actual vicepresidenta primera del govern, Carmen Calvo, per a aquesta legislatura.
En aquest sentit, segons l'informe, la Carta Magna fa nombroses referències al rei, però algunes consideracions "aconsellen incorporar l'expressió reina", que només apareix dues vegades en la Constitució, en concret en l'article 58. Una cosa similar ocorre amb el femení de príncep, que no apareix en cap ocasió.
Pel que fa a altres regulacions que podrien ser "aclarides" en ocasió d'una reforma constitucional, valora la RAE, també estarien les expressions nominals definides o indefinides, és a dir, aquells masculins singulars com ‘ciutadà’, ‘senador’, ‘defensor del poble’ o ‘president’ que també podrien ser desdoblades a la forma femenina.
Paraules que es refereixen tant a homes com a dones
No obstant això, hi ha unes altres paraules, com a ‘espanyols’, ‘ciutadans’, ‘ministres’, ‘militars’, ‘funcionaris’ o ‘ambaixadors’ que tenen “inequívocament” un valor inclusiu, ja que es refereixen tant a homes com a dones.
L'informe remés al govern compta també amb una comparació amb altres constitucions com la de Xile, Colòmbia, Mèxic, Veneçuela, França, Itàlia i Portugal.
Més llegit
-
Una investigació de la UV troba una trentena d'agents infecciosos en la zona dana, tots patògens per als humans
-
Sánchez diu que no "tirarà la tovallola" després de dir que és un polític net i Feijóo li demana que torne el botí i convoque eleccions
-
Controlat l'incendi a l'avinguda del Port de València amb almenys setze ferits per inhalació de fum
-
El Consell autoritza d’urgència obrir les comportes de l’Albufera per a millorar l’aigua i abaixar la temperatura
-
Atenció a les pluges localment fortes de dimecres
-
Mor un home de 53 anys per colp de calor a la província d'Alacant
Més vist
Més escoltat
-
08.07.2025 | Línia de fons
-
08.07.2025 | 90 minuts
-
08.07.2025 | Inma Coma, cátedra IAvis a l’ETSE
-
08.07.2025 | Queda't amb mi | Primera Part
-
07.07.2025 | El documental 'Espías del Káiser. Submarinos en las costas valencianas'
-
08.07.2025 | La ciència de la longevitat, una guia sobre com viure millor mentre envellim.