La quota dels autònoms pujarà un màxim de 5,36 euros al mes en 2019
El govern ha rebaixat la proposta inicial que implicava pujades en la cotització mínima d'entre 22 i 40 euros al mes.
La base mínima de cotització dels treballadors autònoms pujarà un 1,25% a partir de l'1 de gener de 2019, fins als 944,35 €/mes. El tipus de cotització serà del 30% i els treballadors per compte propi hauran de pagar 5,36 euros més al mes del que paguen actualment. A canvi d'aquest increment de 64 euros a l'any, rebran una major protecció.
Així ho han acordat el govern espanyol i les organitzacions d'autònoms ATA, UPTA, Uatae i CEAT aquest dijous en una reunió en la qual s'ha ratificat el preacord que va aconseguir el Ministeri de Treball la setmana passada.
En total, l’any que ve els autònoms, persones físiques, pagaran al mes 283,3 €/mes de quota si cotitzen per la base mínima. Un increment que està lluny de les propostes que va posar el govern damunt de la taula i que implicaven pujades en la cotització mínima dels autònoms d'entre 22 i 40 euros al mes.
En el cas dels autònoms societaris, la base mínima pujarà fins als 1.214,08 euros mensuals. Pagaran 364,22 euros al mes, i això suposa 6,89 euros mensuals més que en 2018.
La idea és que aquest nou sistema de cotització siga transitori, ja que l'objectiu és que els autònoms cotitzen a la Seguretat Social en funció dels seus ingressos reals.
Millores en la protecció
En virtut de l'acord aconseguit es millora l'accés a la prestació d'atur i els autònoms tindran dret a cobrar la prestació per accident de treball o malaltia professional des del primer dia de baixa, i podran accedir a la formació contínua i al reciclatge professional, entre altres millores.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part