Quatre lots de flam La Fageda, retirats per l’alerta sobre l’òxid d’etilé
L’organització Facua-Consumidores en Acción ha informat que quatre lots de flam de vainilla de la marca La Fageda també estan afectats per l'alerta alimentària per possible contaminació amb el cancerigen òxid d'etilé en l'additiu estabilitzant E410 (anomenat també goma de garrofí o garrofa), per això s'han retirat de manera preventiva.
Aquests productes se sumen a les com a mínim 50 varietats de gelats de Nestlé que Facua ha donat a conéixer aquesta setmana, quatre de les quals són de la marca IFA Tries, i els huit tipus de gelats de Mars que ha fet públics aquesta multinacional.
Els lots afectats del flam de vainilla que han retirat per a estudiar si contenen aquesta substància són els corresponents a les dates de consum preferent 29-07-21, 06-08-21, 07-08-21 i 11-08-21, segons aquesta organització.
Facua assegura en un comunicat que ha tingut coneixement d'aquesta retirada, en un primer moment, després de contactar amb la cadena de distribució Lidl per a requerir-li informació sobre si tenia algun producte afectat entre els que comercialitza.
Posteriorment, La Fageda s'ha posat en contacte amb l'associació per a informar-la dels lots afectats que havia procedit a retirar del mercat.
En un comunicat difós en el seu web, La Fageda afirma que el motiu de la retirada es deu a l'alerta alimentària que recentment han rebut fabricants alimentaris vinculada a la presència no desitjada d'òxid d'etilé en nivells superiors als legalment permesos, en una sèrie d'additius alimentaris.
Més llegit
-
La policia busca un grup de menors que van apallissar indiscriminadament almenys quatre persones a València
-
La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un jove anglés amb arma blanca a Orihuela Costa
-
Ayora és la localitat valenciana on és més barat comprar una vivenda de segona mà
-
Els tractors tornen a denunciar pels carrers del centre de València la precària situació que viu el camp
-
El València Basket es reforça amb Yvonne Anderson
-
Una auditoria descarta el finançament il·legal del PSOE, però qüestiona despeses que la secretaria d’Ábalos va carregar al partit