La Punta reivindica l'horta marítima de València
El veïnat de la pedania valenciana marxa al carrer per a protestat contra la ubicació de la zona d'activitats logístiques del port de València.
Centenars de persones han desfilat en ambient festiu i reivindicatiu des de l'edifici del rellotge del port de València fins al xalet de Bartual a la Punta. La marxa ha reivindicat l'horta marítima de València. La plataforma Horta és Futur reclama una alternativa per a evitar que la Punta allotge la zona d'activitats logístiques del port de València i alhora, defensa un model de ciutat que garantisca un corredor verd i la connexió entre el parc natural del Túria i el de l'Albufera. Amb música i bon ambient la marxa ha demanat que el pla urbanístic que ha d'aprovar-se a la Punta siga verd, com més verd millor, un pla que respecte el medi ambient i recupere aquest espai per a veïnes i veins d'aquesta zona marítima al sud de la ciutat de València.
La vulneració dels drets humans en la Punta
Aquesta setmana la Universitat de València ha presentat un informe a Amnistia Internacional sobre la vulneració dels drets humans en la Punta, pedania de València els habitants de la qual van ser objecte d'expropiacions i violents desallotjaments per a la construcció de la Zona d'Activitats Logístiques del Port de València (ZAL) en el pla que es va pòsar en marxa en 1994.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'última hora del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana
-
L’Aemet advertix que el pitjor del temporal a València arribarà esta vesprada, de nit i matinada
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
La inestabilitat encara pot generar pluges fortes
-
L'Aemet manté la Comunitat Valenciana en avís groc per la borrasca Emilia, que ha deixat més de 100 l/m² a la Safor i la Plana Baixa
-
La Comunitat Valenciana registra el major augment de població d’Espanya, amb Torrevieja, Gandia i Benidorm al capdavant