La Punta reivindica l'horta marítima de València
El veïnat de la pedania valenciana marxa al carrer per a protestat contra la ubicació de la zona d'activitats logístiques del port de València.
Centenars de persones han desfilat en ambient festiu i reivindicatiu des de l'edifici del rellotge del port de València fins al xalet de Bartual a la Punta. La marxa ha reivindicat l'horta marítima de València. La plataforma Horta és Futur reclama una alternativa per a evitar que la Punta allotge la zona d'activitats logístiques del port de València i alhora, defensa un model de ciutat que garantisca un corredor verd i la connexió entre el parc natural del Túria i el de l'Albufera. Amb música i bon ambient la marxa ha demanat que el pla urbanístic que ha d'aprovar-se a la Punta siga verd, com més verd millor, un pla que respecte el medi ambient i recupere aquest espai per a veïnes i veins d'aquesta zona marítima al sud de la ciutat de València.
La vulneració dels drets humans en la Punta
Aquesta setmana la Universitat de València ha presentat un informe a Amnistia Internacional sobre la vulneració dels drets humans en la Punta, pedania de València els habitants de la qual van ser objecte d'expropiacions i violents desallotjaments per a la construcció de la Zona d'Activitats Logístiques del Port de València (ZAL) en el pla que es va pòsar en marxa en 1994.
Més llegit
-
À Punt revoluciona la graella amb nous formats i més informatius en directe per a apujar l’audiència
-
Mor un home en un tiroteig al centre de Xirivella i a plena llum del dia
-
Els passatgers de Ryanair poden portar des de hui un equipatge de mà més gran i gratuït
-
Almenys quinze persones mortes i una vintena de ferides en descarrilar un funicular de Lisboa
-
L'Aemet admet que va informar de la possible evolució de la dana cap a Conca el 29-O
-
Menys alumnat i més professorat: el curs escolar arrancarà amb 810.730 estudiants en totes les etapes i 83.592 docents