El preu de la llum: de rècord en rècord, i el triple que fa un any
Aquest divendres farà l'enèsim rècord i superarà per primera vegada els 150 euros per megavat hora, en passar de 141,71 a 152,32 euros per megavat hora
El preu de la llum continua de pujada. Va de rècord en rècord i triplica el preu de fa un any. Aquest divendres és batrà l'enèsim màxim i superarà per primera vegada els 150 euroser megavat hora. En només un dia l'electricitat és 10 euros més cara i triplica el preu que es pagava ara fa un any. Mentrestant els consumidors esperen el que puga aprovar el Consell de Ministres per a frenar aquesta escalada.
Aquest dijous el megavat hora es paga a 141,71 euros i aquest divendres arribarà al valor més alt de la història, en sumar 11 euros més i arribar a 152,32. Això ens converteix en el país europeu amb la llum més cara.
El secretari general de Facua Comunitat Valenciana, Pau Bernard, explica que la pujada és exponencial. En un consumidor mitjà aquesta escalada es tradueix en el fet que passa de pagar 18 euros l'agost de l'any passat als 38 d'enguany.
Segons Facua, un bon consell és ajustar els trams i valorar si convé baixar la potència de la vivenda. Els preus continuaran a l'alça fins a la primavera, segons avancen les veus expertes.
La ministra d'Economia, Nadia Calviño, ha indicat que ja ha aplicat un conjunt de mesures per atenuar l'impacte en els consumidors, com ara la rebaixa de l'IVA del 21% al 10% i la rebaixa en l'impost de generació d'un 7%. Ara podria afegir-se una retallada en l'impost sobre l'electricitat que recapta a favor de les comunitats autònomes.
Més llegit
-
Sánchez espera que la situació a Ceuta estiga estabilitzada a finals d'any
-
El cap de la unitat de bombers de Buñol que mesurava el Poio: "Ens va estranyar que ens retiraren"
-
Pérez Llorca veu amb "preocupació" una subvenció "a dit" del Botànic a la UGT el 2021
-
Acord entre el Consell i els sindicats per a implantar la jornada laboral de 35 hores setmanals en l'administració
-
Braulio Vázquez assumix la direcció esportiva del València
-
Assassinen a Mèxic una estudiant espanyola de 21 anys en intercanvi acadèmic
Més vist
-
13.09.2026 | La Plaça
-
13.09.2026 | Informatiu migdia
-
13.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
14.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
A l'IVIA investiguen les causes de l'enverdiment' dels cítrics, la greu malaltia sense cura que afecta altres països
-
12.09.2026 | Imposició de bandes a la reina de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort