Directes
Ara en la televisió
EN CASA D'INÉS
Pròximes emissions
00:30
L'HORA DE LA CULTURA
01:15
NTC COMARQUES
Notícies

Presó provisional per a tres detinguts per tràfic d'armes, munició i drogues a València

La policia ha intervingut més de 1.700 cartutxos, diverses armes de foc, cocaïna i rellotges de luxe valorats entre 10.000 i 100.000 euros la unitat

Imatge d'arxiu d'un agent de la Policia Nacional / Rober Solsona / Europa Press

La plaça número 13 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància de València ha decretat este divendres l'ingrés en presó provisional de tres homes detinguts en una operació policial contra el tràfic d'armes i drogues. El magistrat que dirigix la investigació considera que hi ha risc de reiteració delictiva, de fugida i de destrucció de proves, motiu pel qual ha acordat la mesura cautelar sol·licitada per la Fiscalia.

La investigació, iniciada el 2024, ha revelat indicis de diversos delictes, entre els quals figuren tinença il·lícita d'armes de foc, tràfic d'armes i munició, tinença d'armes prohibides, depòsit de municions, delictes contra la salut pública, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal.

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), els tres sospitosos presumptament formaven part d'una organització criminal coordinada i jerarquitzada, amb un repartiment de funcions, dedicada principalment a la compravenda il·legal d'armes de foc i munició.

Més de 1.700 cartutxos, cocaïna i rellotges de luxe

Durant els escorcolls, els agents han localitzat diverses armes de foc i més de 1.700 cartutxos, així com fundes per a pistoles i armes llargues.

També han intervingut dispositius electrònics destinats a clonar claus de vehicles d'alta gamma, nombrosos carregadors de pistoles, rellotges de luxe amb preus que oscil·len entre els 10.000 i els 100.000 euros per unitat, 200 grams de cocaïna, diners en efectiu d'origen desconegut i dècims de loteria, entre altres efectes.

Les investigacions apunten que un dels detinguts adquiria legalment armes i munició per a facilitar-les posteriorment a l'organització i vendre-les a terceres persones. A més, este comprador original presumptament arribava a presentar denúncies falses per robatoris al seu domicili.

Els arrestats també haurien blanquejat els beneficis obtinguts amb el tràfic il·legal d'armes i munició mitjançant la compra de rellotges de luxe, entre altres operacions.

El magistrat instructor considera que no hi ha cap mesura menys restrictiva que la presó provisional per a evitar la destrucció de proves i el risc de fugida, així com per a posar fi a la presumpta activitat de venda il·legal d'armes i munició. La resolució també busca protegir la seguretat pública, l'orde socioeconòmic i la salut pública.

També et pot interessar