Directes
Ara en la televisió
LA PLAÇA

El ponent deixa una nit tòrrida vora mar: Xàbia marca 33 graus a les tres de la matinada

Després d’un diumenge amb un ambient asfixiant, la nit ha sigut tòrrida, amb valors que no han baixat dels 28 graus, sobretot en pobles de la Ribera Baixa, la Safor o la Marina Alta

Port de Xàbia, municipi on el termòmetre marcava 33 graus a les tres de la matinada / À Punt NTC

Conciliar el son ha sigut tot un repte durant la matinada d’este dilluns, sobretot per als que dormien prop del mar. En pobles de la Ribera Baixa, la Safor o la Marina Alta, el mercuri ha superat àmpliament els 30 graus durant bona part de la nit. Després d’un diumenge asfixiant, el ponent continuava instal·lat de matinada i això ha fet que en les hores nocturnes el termòmetre se situara en valors més propis de les hores centrals d’alguns dies d’estiu i deixara una nit tòrrida.

Així, els termòmetres de l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet) registraven quasi 33 °C a Xàbia a les tres i mitja de la matinada. Ben a prop estaven a la mateixa hora a Ondara, on s’assolien els 32,4 °C. A Gandia, el mercuri se situava en 32 °C.

Quan deixàvem arrere un diumenge amb temperatures de fins a 37, 38 graus i inclús 40 graus en la franja litoral, la nit va seguir la mateixa línia i no va donar cap respir al termòmetre. El ponent ha bufat sense treva i això ha fet que durant moltes de les hores nocturnes, el termòmetre no baixara dels 30 graus a la zona costanera.

Així, d’acord amb les dades d’Avamet, durant la nit, els termòmetres d’Oliva han marcat 31,9 °C; els de Benirredrà, 31,8 °C; els de Favara, 31,6 °C; a Mutxamel n'han marcat 31,5 i a Cullera, 31,4. Un poc més endins, la nit no ha sigut molt més suportable. Carlet marcava esta matinada 31 °C i Busot, 30,6. Orxeta arribava als 30,5 °C i València, als 30,2.

Després d’este pic de temperatures totalment atípiques durant la nit, en alguns punts ha baixat el mercuri, però no molt. Les mínimes no han baixat dels 28 °C. D'esta manera, Benirredrà, Gandia, Dénia, Favara i Ondara registraven temperatures mínimes que s’han situat entre els 28,3 i els 28,8 °C, com recullen els observatoris d’Avamet.

Temperatures mínimes registrades durant la nit de diumenge / À Punt Oratge

De fet, i donats estos valors, la nit de diumenge era la més càlida del que portem d’any en molts pobles costaners.

També et pot interessar

Veure totes les activitats