Directes
Ara en la televisió
CONNEXIÓ CV

Dos policies nacionals fora de servici salven la vida d’un xiquet de tres anys a Alacant

El menor presentava greus dificultats per a respirar i estava pràcticament inconscient quan els agents el van atendre en ple carrer fins a l’arribada dels servicis sanitaris

Els dos agents posen amb el xiquet sa i estalvi / Policia Nacional

El menor presentava greus dificultats per a respirar i estava pràcticament inconscient quan els agents el van atendre en ple carrer fins a l’arribada dels servicis sanitaris

Un xiquet de tres anys ha salvat la vida a Alacant gràcies a la intervenció ràpida de dos agents de la Policia Nacional que es trobaven fora de servici. El menor tenia greus problemes respiratoris, amb respiracions molt lleus i espaiades, i no responia als estímuls quan els policies el van auxiliar.

Els fets es produïren a la zona centre de la ciutat. Els dos agents estaven a la porta de la comissaria de Districte Centre quan van vore una dona molt nerviosa que demanava ajuda amb el seu fill en braços perquè, segons explicava, s’estava ofegant.

De manera immediata, els policies van col·locar el xiquet sobre el capó d’un vehicle policial estacionat i el van examinar. El menor estava immòbil, amb els llavis morats i sense reacció, i quasi no podia respirar. En revisar-li les vies respiratòries, comprovaren que tenia la llengua inflamada i en una posició anòmala que li impedia el pas de l’aire.

Els policies van col·locar el xiquet sobre el capó d’un vehicle policial estacionat i el van ajudar / Policia Nacional

Els agents van practicar maniobres per a facilitar-li la respiració

Els agents van practicar maniobres per a alliberar les vies respiratòries i facilitar-li la respiració. Poc després, el xiquet començà a reaccionar i va anar recuperant progressivament la consciència. Mentre arribaven els servicis mèdics, el mantingueren en posició lateral de seguretat i el van estimular per a evitar una nova recaiguda.

Una ambulància es va desplaçar al lloc i, després d’una primera valoració, el menor va ser traslladat amb sa mare a l’Hospital Sant Joan d’Alacant, on va romandre unes hores en observació fins que finalment va rebre l’alta.

Una ambulància va traslladar el xiquet amb sa mare a l’Hospital Sant Joan d’Alacant / Policia Nacional

Formació per a actuar en emergències

Des de la Policia Nacional recorden que la funció dels agents no es limita a la prevenció del delicte, sinó també a l’atenció humanitària en situacions d’urgència. Per això, al llarg de la seua carrera reben formació contínua en reanimació cardiopulmonar i ús de desfibril·ladors, coneixements que poden resultar clau tant dins com fora del servici.

També et pot interessar