La Plataforma per l'Ensenyament convoca una "vaga de famílies" per a este divendres
L'objectiu és que els professors puguen "tindre un respir econòmic" per un dia
La plataforma en defensa de l'ensenyament públic ha fet una crida a una "vaga de famílies" perquè els pares i les mares no porten els fills i les filles als centres educatius este divendres, 5 de juny. Tal com assenyalen en la proposta, seria el professorat qui acudisca al lloc de treball amb l'objectiu de "pal·liar els efectes econòmics" de la vaga indefinida que fan des de l'11 de maig.
En un comunicat, el col·lectiu ha mostrat el "suport al professorat en la quarta setmana de vaga". En este sentit, han advocat perquè el pròxim divendres siguen les famílies, "amb la solidaritat que van demostrant, les que massivament no porten els fills i les filles a classe i buiden els centres educatius d'alumnat". D'esta manera, els docents acudirien a treballar per a "poder tindre un respir econòmic almenys eixe dia, el dia vint de la vaga indefinida".
La plataforma proposa esta acció per a posar de relleu que "cal arribar a una solució" i "fer entendre" a la Conselleria la necessitat de negociar "sense cap burla" i aconseguir així que "la fi de la vaga siga una realitat".
D'altra banda, davant de les instruccions d'avaluació i qualificació de l'alumnat al final del curs 2025-2026 publicades ahir per la Conselleria, la plataforma, "com a representant de tota la comunitat educativa", recalca que "vetlarà juntament amb els sindicats perquè la vaga no perjudique l'alumnat, a qui cal garantir el dret a ser avaluat, de la mateixa manera que defensarà el dret del professorat a fer vaga i a defensar unes condicions laborals dignes".
"La solució està en mans de la Conselleria, i és qui ha de donar resposta al conflicte que té damunt de la taula des de fa quatre setmanes. Si la consellera Carmen Ortí no sap i no és una interlocutora vàlida, que dimitisca", emfatitza la portaveu de la plataforma i presidenta de FAMPA València, Elisabet García, que ha lamentat les últimes declaracions de la titular d'Educació sobre la "politització" de la vaga.
Juntament amb la vaga de famílies prevista per a este divendres, l'entitat també convoca manifestacions a València i Castelló a les 19 hores. A Alacant la manifestació està prevista per a dijous a les 18.30.
Més llegit
-
Arriba el Pla Auto+: fins a 4.500 euros per comprar un turisme elèctric de fins a 35.000 euros i fabricat a Europa
-
Les falles rebutgen el tercer dia d'Ofrena a la Mare de Déu
-
Ferran Torres, el triomf de la resiliència i la persistència
-
Pérez Llorca diu que es va pagar el desplaçament i l’hotel per a vore la final del Mundial
-
Investiguen la mort d’un menor a sa casa de Benicarló
-
Una nova llei prohibirà el tabac i els vàpers en terrasses, platges i piscines
Més vist
-
20.07.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
20.07.2026 | Està passant
-
Doctor en los Alpes | Cap 62: Perdido
-
Certamen Internacional de Bandes de Música (CIBM) 2026 | Societat Musical Instructiva Santa Cecília de Cullera
-
21.07.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
21.07.2026 | Cantem! | Quarts de final 2: l'Alcúdia-Benifaió