La plantilla de l’EMT prepara aturades parcials per a l’inici de 2019
A més dels conductors, les parades també afectaran treballadors d'oficines i tallers, segons el president del comité d'empresa, Adolfo Cruz.
La plantilla i els sindicats de l'Empresa Municipal de Transport de València (EMT) han aprovat per majoria realitzar aturades durant els mesos de gener i febrer de 2019. A més dels conductors i conductores, les parades també afectaran els empleats d'oficines i tallers, ha explicat el president del comité d'empresa, Adolfo Cruz.
La protesta denuncia les condicions per a la jubilació parcial que aplica la direcció de l'empresa. També destaquen el pla de jubilació 2019-2027, que s'havia d'haver signat a finals de juny, segons marca el conveni i encara no ha estat negociat.
Altres punts de reivindicació són l'incompliment en la formació que ofereix l'empresa. D'acord amb el comité, deu 100 hores per treballador. També denuncien l'incompliment en la disgregació dels punts de relleu, que obliga els conductors a acudir a un punt de parada i no als finals de línia.
La polèmica sobre els colors dels nous uniformes no forma part de les reivindicacions, però és un motiu més que ha "escalfat" a la plantilla de treballadors, segons ha informat Cruz.
Dates de les aturades
Les parades es desenvoluparan durant dues hores els dies 16, 24 i 29 de gener de 2019 (de 7 a 9 h i de 17 a 19 h), i el 4, 12, 20 i 27 de febrer (de 8 a 10 h i de 16 a 18 h). No descarten convocar vagues de 24 hores en Falles.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part