Paterna denuncia actes vandàlics a la torre medieval i les coves que l’envolten
L'Ajuntament ha col·locat una sèrie de cartells informatius per a conscienciar del valor històric d'aquest BIC
La Torre Medieval de Paterna i les vivendes excavades en coves que l'envolten han sigut objecte de diversos actes de vandalisme, amb pintades i molèsties al veïnat.
Ara, l'Ajuntament d’aquesta localitat de l’Horta ha col·locat cartells informatius per a conscienciar del valor històric d'aquest bé d'interés cultural i recordar les sancions que es poden imposar per les agressions que està patint.
Els atacs a l'entorn se sancionen amb multes de fins a 500 euros per no recollir els excrements dels gossos, i encara més pels actes de vandalisme, que seran penades judicialment. En aquest cas, segons ha explicat el regidor de Patrimoni i Hisenda, Roberto Usina, les sancions seran d'entre 12 i 24 mesos de presó.
La reparació de les agressions té un important cost econòmic per a matindre el conjunt cultural de Paterna que, a més, dona refugi a una au rapinyaire a la Torre.
Més llegit
-
Una allau mata tres esquiadors, dos d'ells coneguts muntanyencs i influenciadors
-
Sol i calma en l'últim dimarts de l'any
-
Detenen un pare a Paterna després que la filla de dos anys ingressara a l'hospital per consum d'anabolitzants
-
Cap d'Any amb oratge estable i fred. Pluja i neu els primers dies del 2026?
-
Mor Luana, la lleona de vint anys de Bioparc València
-
Israel retira la llicència per a operar a Gaza a 37 ONG, inclosa Metges Sense Fronteres