Presó provisional sense fiança per al presumpte assassí del xiquet de Lardero
Milers de persones s'han concentrat aquest diumenge per recordar Álex, de 9 anys, assassinat aquest dijous
La jutgessa del jutjat d'Instrucció número 2 de Logronyo ha dictat aquest diumenge presó provisional comunicada i sense fiança per al detingut com a presumpte autor de l'homicidi d'un menor de nou anys a la localitat de Lardero. L'home s'ha acollit al dret a no declarar.
Tot va començar amb la desaparició del xiquet, el dijous 28 d'octubre, poc després de les 8 de la vesprada. Un desconegut se l'havia emportat d'un parc on jugava amb altres menuts, després d'eixir d'un local on celebraven una festa de Halloween amb familiar i amics.
Minuts després la Policia Local el localitzà en estat molt greu i inconscient a la porteria de la finca on vivia el seu captor, que estava allí mateix, al costat del cos. Els equips sanitaris van intentar reanimar el xiquet sense èxit i els agents van retindre l'home dins del domicili per evitar que els veïns el linxaren. Finalment el detingut va eixir en un vehicle policial del garatge de l'edifici on van passar els fets.
L'acusat és un home de 54 anys, veí de Lardero, que estava en llibertat condicional mentre complia condemna per un altre delicte d’assassinat i agressió sexual. En 2020, segons ha confirmat la Delegació del Govern, el van traslladar des d'una altra presó al Centre Penitenciari de Logronyo i va obtindre la llibertat condicional el 8 d'abril de 2020. La condemna s'extingia el 17 d'agost de 2023.
La Delegació del Govern també ha confirmat que el 25 d'octubre de 2021 van denunciar a la Guàrdia Civil que un home, a qui no han pogut identificar, va convidar una xiqueta del Col·legi Villa Patro de Lardero a anar a jugar amb la seua filla, però ella no hi va accedir.
Milers de persones s'han concentrat aquest migdia a la plaça del barri d'Entrerríos, a la localitat de Lardero (La Rioja), per a recordar Álex, el xiquet de 9 anys assassinat aquest dijous al municipi, i per a donar suport a la família. A l'acte ha assistit el besoncle del menor, Gonzalo Martín.
Eduardo Ruiz, president de l'entitat veïnal que ha convocat la concentració, ha transmés el condol de la ciutat als familiars i ha assegurat que "els xiquets són els éssers més innocents de la nostra societat, que tenen dret a ser protegits per a viure lliurement en un entorn segur, feliç i sense por. I quan aquesta protecció es trenca, també es trenca la societat, perquè hem fracassat en la nostra missió".
Més llegit
-
Quaranta detinguts i un menor denunciat per violació en la nit de Sant Joan a València, amb 75.000 persones a les platges
-
Fins quan serà festiu el 24 de juny a la Comunitat Valenciana?
-
L'onada de calor deixa màximes de 39,6 °C a Anna i la segona nit de Sant Joan més càlida de la sèrie històrica
-
Troben el cadàver d'un home a l'aparcament d'un centre comercial de Xàtiva dins d'un cotxe que no era seu
-
Fogueres i festes omplin les platges de nord a sud en una nit de Sant Joan marcada per la calor
-
Sánchez, al Congrés: "En este país no hi deu haver cap espai per a la impunitat de persones corruptes, siguen qui siguen"
Més vist
Més escoltat
-
23.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
22.06.2026 | ‘Que nada nos pare’, el curt que visibilitza l’acompanyament en el càncer a través de l’esport
-
22.06.2026 | Les notícies del migdia
-
24.06.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
24.06.2026 | Les notícies del matí