Les partícules contaminants travessen la placenta
Una investigació detecta restes de carboni, derivat dels combustibles, en un grup de dones embarassades.
Substàncies nocives per a l’organisme, com ara el carboni negre residencial, travessen la placenta de les dones que respiren en ambients contaminants. Així es desprén d’un estudi publicat per la revista Nature Communications, en què s’ha fet el seguiment de 28 dones embarassades.
A aquestes pacients se’ls van fer imatges d’alta resolució i, en analitzar-les, els científics belgues que han elaborat l’estudi van descobrir que cinc d’elles presentaven restes de carboni a l’interior de la placenta, a la part de la placenta on creix el fetus. Aquestes cinc van donar a llum prematurament, mentre que les altres 23 participants ho van fer una vegada completat el període de gestació.
D'acord amb aquest estudi dut a terme per científics belgues, deu de les mares que van estar exposades a alts nivells de partícules de carboni negre residencial (2,42 micrograms per m³) durant l'embaràs tenien nivells més alts de partícules a la placenta, que altres deu que havien estat exposades a nivells de contaminació baixos (0,63 micrograms per m³).
Les partícules de carboni negre que alliberen diàriament en l'aire provenen en gran part de la combustió de combustibles fòssils i se sap que tenen efectes perjudicials sobre l'embaràs, ja que es relacionen amb els naixements prematurs o amb el baix pes dels nounats. Ara bé, els científics que han dut a terme aquesta anàlisi han destacat que calen més recerques per a determinar si l'acumulació de partícules de carboni negre al teixit placentari pot arribar fins al fetus.
Més llegit
-
Dos bombers forestals ferits i un càmping desallotjat per l'incendi de Tuéjar
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
El juí a l'excúpula de Bancaixa per un forat de 750 milions per inversions a Mèxic comença amb la conformitat de diversos acusats
-
Avís taronja per a este dimecres a la vesprada en gran part de València i l’interior sud de Castelló per tempestes fortes
-
El cap de la unitat de bombers de Buñol que mesurava el Poio: "Ens va estranyar que ens retiraren"
-
L'incendi de Tuéjar continua actiu però ja està "prou perimetrat" després de cremar vora 1.000 hectàrees