Quina és la paraula de l'any?
Per a la Fundéu les paraules de l'any són ‘inteligencia artificial’
Quina és la paraula que defineix el 2022? Hem eixit al carrer per saber quina paraula descriu els esdeveniments al llarg d'aquest any. Per a la Fundéu l'expressió de l'any és inteligencia artificial, que es refereix a programes informàtics capaços d'actuar com la ment humana. La realitat del carrer l'hem trobat ben distinta: “A mi em recorda un ordinador”, “alguna cosa de robòtica, d’informàtica”, són algunes de les definicions que n'hem sentit.
El 2022 les paraules més usades en castellà han sigut altres: Ucrania, ucranianos i apocalipsis. A més, hem ampliat el vocabulari d'allò que ens afecta la butxaca. Inflación també ha sigut paraula estrela de l’any que se'n va. En aquesta ocasió, el carrer ha estat més encertat amb la definició: “Una pujada forta de tots els preus: de tot, sobretot en els aliments bàsics”, i fins i tot hem trobat exemples pràctics del que pot significar per a alguns. ”No es pot comprar, som jubilats i amb la pensió mínima que tenim hem de ser estrictes”, ha contestat una pensionista.
Per descomptat, no han faltat les criptomonedas, un actiu en boca de tots, que molta gent no acaba de comprendre: “Sé que hi ha molts beneficis, que de seguida pots obtindre molts diners, però a la hora de la veritat fa una miqueta de por…”.
Una altra paraula que hem sentit al llarg de l’any ha sigut topar, que la sensació que dona al carrer és que “sona bé, i amb aquestes paraules s'amaguen molts problemes”.
Aquest mot ens recorda necessàriament gas i fins i tot gigafactoría, una paraula que hem sentit molt els valencians i valencianes des de novembre.
Més llegit
-
Omplir el depòsit este dimecres resulta fins a 10 euros més car que ahir per la guerra al Pròxim Orient
-
Rovira: “Volem alleujar la càrrega fiscal, no sols de les rendes baixes, sinó que arribe a la classe mitjana, la gran oblidada”
-
Almenys cinc morts i un desaparegut en trencar-se una passarel·la a la costa de Santander
-
Una trentena de valencians estan atrapats a Sri Lanka per culpa de la guerra al Pròxim Orient
-
La UV anirà a segona ronda d'eleccions al rectorat amb Gandía i Solanes com a candidats
-
Masclets o pintes de xocolate: els regals fallers que van directes al paladar
Més vist
-
03.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà
-
03.03.2026 | Informatiu migdia
-
02.03.2026 | La banda
-
03.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
03.03.2026 | NTC Comarques
-
Lola Bañón, experta en el món àrab: "És una guerra per a controlar tots els fluxos energètics i per a tallar el pas a la Xina"
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
04.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part