Paiporta ha homenatjat hui la ciutadania, el voluntariat i els servicis d'emergència implicats durant la dana
L'acte forma part de la programació especial organitzada per l’Ajuntament amb motiu del primer aniversari de la dana
El Museu de la Rajoleria de Paiporta (Horta Sud) ha acollit este diumenge l’acte institucional de lliurament de reconeixements a la ciutadania, el voluntariat i totes les persones i institucions implicades durant l’emergència, "com a mostra d’agraïment per la seua solidaritat, compromís i fortalesa davant la catàstrofe del passat 29 d’octubre". A més, en la cita participarà el quartet de corda de la Banda Primitiva.
L'acte d'homenatge forma part de la programació especial organitzada per l’Ajuntament de Paiporta amb motiu del primer aniversari de la dana. Segons explica, un conjunt d’activitats commemoratives destinades "a honorar la memòria de les víctimes, reconéixer la solidaritat de la ciutadania i reflexionar sobre la fortalesa del municipi davant l’adversitat".
La programació en record de la dana va començar el passat 24 d'octubre, amb la inauguració d'una exposició fotogràfica amb imatges de la inundació i la resposta de la ciutadania. L'endemà es va celebrar un concert homenatge amb la participació de la Banda Primitiva i la Unió Musical de Paiporta, que van estrenar "El Ressorgiment d'un poble", del compositor paiportí Eduardo Betes.
Esta setmana va començar amb un acte de memòria al Museu de la Rajoleria, en què el veïnat va compartir les vivències i aprenentatges de la catàstrofe. Dimarts va tindre lloc la missa funeral en honor a les víctimes a l'església de Sant Jordi, mentre que dimecres, un any després de la dana, es va fer a l'Esplanada de l'Ajuntament una vigília en memòria de les víctimes de les inundacions.
L'acte d'este diumenge, que clou esta programació de record i homenatge, es complementa amb el lliurament de la Medalla d’Or a la Ciutadania que la Policia Local realitzarà el pròxim 5 de desembre.
Més llegit
-
Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions
-
Ortí, sobre les negociacions amb els sindicats: “Hem de posar-nos a treballar ja per a començar el curs a setembre”
-
Pérez Llorca s'obri a negociar un nou model de finançament si es convoca el Consell de Política Fiscal
-
Un banc de meduses obliga a intervindre el CICU en un triatló a Tavernes de la Valldigna
-
L'expedient perfecte d'Amaia: la jove d'Algemesí que ha conquerit la PAU amb un 14
-
Les temperatures d'estiu s'avancen