S'esgoten en minuts les places per a estudiar anglés i valencià en línia
Les 2.605 places de la nova Escola Oficial d'Idiomes Virtual Valenciana s'han cobert en només minuts
Els que tenien intenció d’estudiar valencià o anglés en l’Escola Oficial d’Idiomes, en la nova modalitat en línia per a aprendre idiomes que ha implantat la Conselleria d’Educació enguany, ja no podran fer-ho. Les 2.605 places disponibles per a cursar aquestes dues llengües a distància s’ha esgotat en poques hores.
El termini per a demanar data de matrícula en l’Escola Oficial d’Idiomes Virtual Valenciana s’obria aquest dilluns a les nou del matí i, només uns minuts després d'eixa hora, els usuaris ja havien sol·licitat les més de 2.600 places disponibles, segons ha confirmat a À Punt fonts de la Conselleria. Alguns usuaris, fins i tot, han manifestat a À Punt Notícies que a les 9:02, dos minuts després d'obrir-se el termini, ja no podien demanar cita perquè estaven esgotades.
Tenint en compte aquesta acceptació, sols queden disponibles les places previstes per a docents, que poden inscriure’s en un programa específic, el que es coneix com a Pialp, és a dir, el Pla Integral d’Aprenentatge de Llengües per al Professorat, i aquells que opten pel That’s English, el programa d’anglés també a distància, però en el qual l’alumnat rep el material i estudia pel seu compte, amb l'única assistència de les tutories setmanals.
La sol·licitud telemàtica de torn de matrícula estava previst que estiguera oberta aquest dilluns 7 i demà dimarts 8 de novembre per als alumnes que enguany vulguen cursar anglés o valencià sense eixir de casa. La formalització de la matrícula dels alumnes admesos serà del 9 a l'11 de novembre en el portal de l'EOI Virtual.
L'Escola Oficial d'Idiomes Virtual Valenciana comença després de patir retards, ja que estava prevista inicialment per al mes d'octubre, i la formació no començarà finalment fins a finals de novembre. Els retards van ser criticats per falta de planificació per part dels sindicats.
Nivells i places
L'EOI virtual imparteix aquest curs els nivells A2, B1, B2 i C1 d'anglés a través de 87 grups de primer i segon d'aquests quatre nivells. En conjunt ofereix 3.480 places. D'altra banda, pel que fa al valencià s'han creat catorze grups en total de B2 (1r), C1 (1r) i C2 (1r i 2n). Les places d'aquesta primera oferta són 560.
El curs virtual durarà del 23 de novembre al 21 de juny. Educació ha destacat que el material virtual serà gratuït. La formació serà en línia, però una vegada a la setmana es realitzarà una sessió síncrona d'una hora per videoconferència. La intenció és que aquesta classe siga de pràctica oral de l'idioma en un grup reduït amb el seu docent.
Per tant, l'alumnat pot treballar de manera autònoma i preparar-se per a les sessions de videoconferència setmanals, que seran obligatòries i conformaran les activitats de llengua de producció, coproducció i mediació orals.
Una opció per a majors de setze anys
Per a poder accedir a l’ensenyament d’idiomes de l’eoivirtual.com és requisit tindre setze anys o complir-los l’any en què es comencen els estudis. Els responsables del centre també expliquen al web que els alumnes de qualsevol escola oficial d’idiomes de la Comunitat Valenciana només es podran matricular en l'EOI virtual en un idioma diferent del que estudien.
Més llegit
-
Una valenciana, a bord del vaixell amb el brot d'hantavirus: "Ho estem passant molt malament"
-
La Generalitat proposa que tot el professorat de segon de batxillerat siga servicis mínims en la vaga
-
Educació considera inassumibles els 2.400 milions que costaria implementar les reivindicacions dels sindicats de l'ensenyament
-
Els sindicats rebutgen la contraproposta d'Educació d'establir els servicis mínims del 100% en segon de batxillerat només al dia de l'avaluació
-
La Comunitat Valenciana revalida el pòdium de banderes blaves a Espanya, amb més de 170 en platges, ports i embarcacions
-
El trasllat de la Mare de Déu canvia de recorregut per a evitar el carrer del Micalet
Més vist
-
Zoom | La llei de costes
-
04.05.2026 | La banda
-
Rosario, de 105 anys, és història viva de Borbotó: va deixar el camp amb 90 i anava en moto cada dia al mercat
-
05.05.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
05.05.2026 | La via verda
-
GALERIA | Els estilismes més glamurosos i extravagants se citen en la Gala Met 2026