Només 63 dels supervivents de l’Aquarius han rebut asil espanyol cinc anys després
Arran d’aquesta situació, la majoria dels que s’han quedat a Espanya té problemes d’accés a la vivenda o a formació
Cinc anys després que la societat valenciana donara la benvinguda als migrants de l’Aquarius, només 63 dels 629 que van arribar han aconseguit asil a l’estat espanyol. Una part d’aquest grup de persones de 26 nacionalitats diferents s’ha traslladat a països europeus com Alemanya i França, perquè allà ja tenien una xarxa de familiars i amistats. La majoria, però, roman a la Comunitat Valenciana.
El Ministeri de l’Interior ha tramitat, fins al 25 de maig, 368 sol·licituds de protecció internacional de supervivents de l’Aquarius. Només 75 han sigut acceptades —i d’aquestes, 63 ja han aconseguit l'asil–, 32 s’han arxivat per desistiment de la persona sol·licitant o altres motius i 261 van ser desfavorables. Queden sis pendents de resolució de persones de Mali, Nigèria i Togo.
Moses von Kallo, president d’Aquarius Supervivents, demana una via d’arrelament i “regularització ja”. Denuncia que la majoria d’ells no tenen documents i tenen problemes d’accés a la vivenda o a formació.
Per tal de solucionar aquesta situació, molts han hagut d'anar al seu país per a recollir la documentació pertinent, segons la legislació vigent. Un requisit complicat, ens diuen, quan vens d'un país en guerra.
Von Kallo explica que els darrers anys ha fet treballs en el sector de la construcció, en magatzems, fent tasques de càrrega i descàrrega, etc. Així, però, no pot aconseguir la documentació per a tindre un arrelament laboral.
Més llegit
-
La dana deixa granís de cinc centímetres, arbres tombats i vidres de cotxes trencats a la Plana Baixa
-
La dana afecta el nord de les províncies de València i de Castelló
-
Cinc persones ferides i un detingut en una nova nit d'enfrontaments a Torre Pacheco
-
La Policia Local deté dos lladres a la platja de la Malva-rosa per furtar les pertinences d'un turista
-
Dia Internacional del TDAH: un trastorn amb més de la meitat dels casos sense detectar
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina