NanoGlue, un projecte valencià de noves nanopartícules adhesives per a destruir tumors
La investigació en què treballa Erika Pineda Ramírez (UPV) pretén incrementar la capacitat del sistema immunitari per a reconéixer i atacar a les cèl·lules tumorals
La investigadora Erika Pineda Ramírez ha rebut una ajuda postdoctoral Marie Curie (MSCA) per al desenvolupament de NanoGlue, un nou projecte l'objectiu principal del qual és millorar el tractament del càncer, especialment el càncer de mama triple negatiu, una de les formes més agressives i difícils de tractar. Ho farà amb unes noves nanopartícules adhesives que permetran que les cèl·lules canceroses i el sistema immunitari es comuniquen millor, i s'incrementarà així la capacitat del sistema per a reconéixer i atacar a les cèl·lules tumorals.
Sota la coordinació del professor Ramón Martínez Máñez, recent premi nacional d'investigació, el treball d'Erika Pineda se centrarà en l'ús de nanotecnologia com a immunoteràpia per a eliminar de manera selectiva les cèl·lules tumorals. "El nostre objectiu és crear unes nanopartícules per a potenciar la capacitat del sistema immunitari per a atacar i destruir els tumors", destaca Erika Pineda, investigadora del CIBER BBN en l'Institut Interuniversitari d'Investigació en Reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic (IDM) a la Universitat Politècnica de València (UPV).
L'experta explica que el principal avantatge del projecte radica en la seua alta precisió i selectivitat, que resultarà del disseny químic de les nanopartícules. "Això preveiem que millore no sols l'eficàcia del tractament, sinó que també podria reduir el risc d'efectes secundaris, i minimitzar així el mal als teixits sans. A més, este enfocament podria combinar-se amb altres teràpies, obrint noves oportunitats en el camp de la nanomedicina", afig Pineda.
El projecte va començar el mes d'octubre passat i conclourà el 2027. NanoGlue forma part del programa Aristos del Ciber , el centre més gran d'investigació en biomedicina d'Espanya. Ha rebut finançament del programa d'investigació i innovació Horizon Europe de la Unió Europea, en el marc de les accions Marie Sklodowska-Curie.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part