Morella celebra el dia gran de les festes d'agost
La dansa tradicional de la Corronquina, els gaiters i els gegants han animat els carrers de la capital dels Ports.
Morella celebra aquest dissabte, 24 d'agost, el dia gran de les festes patronals en honor a la Mare de Déu de Vallivana. La novetat d'enguany ha sigut la participació de la dansa de la Corronquina, una dansa tradicional que es va recuperar en el Sexenni, i en la qual participen guitarres, bandúrries, llaüts i cantadors i cantadores. També han desfilat la rondalla, els gaiters i els gegants.
La regidora de Tradicions, Malú Blasco, ha explicat que “la participació de la Corronquina, de la rondalla, juntament amb els gaiters i els gegants és una novetat d’enguany que rellança aquest ball que es va recuperar per a formar part de les danses del Sexenni amb el Gremi de la Gent Gran”.
La jornada ha comptat amb altres activitats culturals, familiars i festives.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detenen el president de la Cambra de Comerç d'Alacant per presumpta corrupció
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detenen una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal