Directes
Ara en la televisió
CANTEM!
Pròximes emissions
23:00
90 MINUTS
23:05
VALENCIANS SOBRE RODES
Notícies

Mor una dona ofegada en ple carrer a Mallorca, que s'emporta la pitjor part del temporal a les Balears

La víctima ha caigut al corrent que travessava el carrer, d'uns 30 centímetres, i ha acabat atrapada en els baixos d'un vehicle

Una dona es protegix amb una paraigüa a Palma / Miquel A. Borràs (Efe)

Les pluges intenses que han batut les Balears han causat la mort d'una dona de 63 anys per ofegament, després de caure a l'eixida de casa quan anava a treballar, segons les primeres hipòtesis. La víctima, veïna de Felanitx, ha caigut en ple carrer, que portava llavors 30 centímetres d'aigua, i la tromba l'ha espentada contra els baixos d'un vehicle on hauria quedat atrapada, segons indiquen els mitjans locals.

Mallorca s'ha emportat la pitjor part de l'episodi de tempestes que descarreguen a les Balears, amb 132 dels 154 incidents atesos pel Centre de Coordinació d'Emergències 112.

La caiguda d'arbres sobre la calçada ha sigut la incidència més habitual (almenys 41 casos), seguida de les inundacions d'edificis o establiments (28), i les interrupcions de serveis bàsics (12). L'112 també ha gestionat 10 inundacions de la via pública, altres 14 caigudes d'arbres, 10 despreniments d'elements urbans i 8 avisos per obstacles o líquids en la calçada, entre altres incidències.

La Universitat d'illes Balears (UIB) ha suspés l'activitat acadèmica durant la vesprada a Palma per les destrosses que ha causat el temporal. A més, un llamp ha tallat la catenària del metre que uneix la universitat amb el centre de Palma, la qual cosa ha interromput part del servici.

L'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) manté activat a les Balears l'avís taronja, de perill important, per pluges i tempestes, dins d'un episodi que també ha activat avisos per forts vents, fenòmens costaners i rissagues (fenòmens que causen oscil·lacions ràpides i importants en el nivell de la mar) en diferents zones de l'arxipèlag.

També et pot interessar