Mona, catxirulo i més: ambient festiu sota el sol pel Diumenge de Pasqua
La jornada es viu amb ambient festiu, temperatures a l’alça i milers de persones disfrutant de la mona en parcs i espais naturals
El Diumenge de Pasqua es viu a la Comunitat Valenciana amb un ambient festiu marcat pel bon oratge i les tradicions, amb milers de persones eixint a l'aire lliure per a celebrar el dia de la mona amb família i amics.
La jornada ha començat amb estabilitat atmosfèrica i predomini del sol en pràcticament tot el territori. L'oratge acompanya, amb temperatures més altes que les d’ahir i, mentre al litoral les brises mantenen les màximes entre 19 i 21 graus, a l’interior i zones centrals se superen amb facilitat els 25 graus, amb pics pròxims als 28.
Benidorm celebra el Dia de la Mona amb milers de penyistes
A Benidorm, al parc de la Séquia Mare, prop de 3.000 penyistes participen en la celebració del tradicional Dia de la Mona, en una jornada de convivència amb ambient lúdic, música i activitats per a totes les edats.
El matí ha transcorregut entre jocs típics d'estes dates, com el catxirulo o la corda, i els preparatius dels àpats, amb paelles, torrades i aperitius. Ja de vesprada, està previst el repartiment de milers de mones amb xocolate en un espai que combina l’ambient festiu amb un entorn accessible dins del nucli urbà.
Aprofitant el dia primaveral
A Llíria, el parc de Sant Vicent s’ha omplit de famílies i grups d’amics que han triat este entorn natural per a passar el dia. Jocs, converses i taules improvisades amb truita de creïlla, embotit i dolços tradicionals marquen una jornada que s’allarga fins a la vesprada.
O també a Navajas, on ens conten que el Diumenge de Pasqua s’ha convertit en una trobada anual, amb molts veïns que aprofiten per a retrobar-se. L’arròs amb ànec i la mona de postres completen un menú tradicional en un dia especialment afavorit pel bon temps.
La previsió apunta que l’estabilitat continuarà dilluns i dimarts, amb temperatures encara suaus, mentre que a partir de dimecres podrien arribar canvis amb ruixats i tempestes a diferents punts del territori.
Més llegit
-
Mor l'escriptor Josep Piera
-
Set persones ferides per l’afonament parcial del sostre d’un hotel a Benidorm
-
El Celta allunya Europa de Mestalla (2-3)
-
Descobrix les noves deduccions autonòmiques que pots desgravar-te en la declaració de la renda
-
Els obradors valencians bullen d'activitat amb els dolços típics de la Pasqua
-
Mor un ciclista de 57 anys en un accident amb un cotxe a l'N-332 a Calp