El Ministeri de Sanitat descarta ara per ara suspendre les Falles
L’alcalde Joan Ribó reconeix que l’epidèmia ha provocat una baixada en les arribades de turistes estrangers a València.
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, considera que, amb la informació disponible ara per ara, no fa falta prendre una mesura tan dràstica com suspendre les Falles. Segons Illa, si des del Ministeri de Sanitat veieren que cal adoptar aquest tipus de mesura, “la discutiríem amb els responsables” de la Comunitat Valenciana. Assegura, de moment, que es tracta d’una decisió “molt dràstica que caldria adoptar en coherència amb unes altres”.
En les últimes hores s’han confirmat cinc casos nous de coronavirus a la Comunitat Valenciana i són ja 42 els casos. Es tracta de quatre persones infectades de les comarques d’Alacant i una de les de València. Tots són casos importats i per contacte amb persones que tenen el coronavirus.
La Generalitat posa en marxa aquest dilluns una comissió en què estaran totes les conselleries implicades per a coordinar els protocols i les mesures a prendre per l’avanç del coronavirus.
Cauen les reserves de turistes
El creixement dels casos de coronavirus a Espanya ja ha tingut efectes negatius per al turisme que atrauen les Falles. L’alcalde de València, Joan Ribó, ha reconegut aquest dilluns que el coronavirus ha provocat una baixada en les arribades de turistes estrangers “de manera espontània”, així com en les reserves d’hotels i apartaments. El descens tindrà repercussions econòmiques que encara no es poden quantificar.
Més llegit
-
Tres persones ferides, més de 300 incidències i ratxes per damunt dels 150 km/h: els efectes del temporal
-
Abaten el porc senglar que ha causat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalència
-
El vent col·lapsa l'entrada al port de València amb fins dotze quilòmetres de cues
-
Continua el temporal de vent, que ja deixa màximes de 148 km/h al nord del territori
-
Localitzen al palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Chata’, desaparegut des dels anys setanta
-
Arriben fronts més actius per al cap de setmana