Mercavalència agraeix als llauradors i llauradores la seua feina en el Dia de l’Agricultura
Ens abasteixen de fruita i verdura fresca i, a més, fan perviure la Tira de Comptar, una institució foral, singular i única en el món amb nou segles d’antiguitat
Aquest divendres de matinada, com fan cada dia, els llauradors i llauradores han acudit a la Tira de Comptar, a Mercavalència, amb els productes acabats de collir. Però hui s'han trobat una sorpresa, per a celebrar el Dia de l'Agricultura.
Allí els han rebut amb orxata i una entrada per a veure el partit de futbol entre el Llevant i el Vila-real, entre altres regals. Uns obsequis per a agrair-los el seu treball i esforç per mantindre una professió tan dura, explica Alícia Hernández, treballadora de Mercavalència.
I és que, gràcies a ells i elles perviu una tradició des del segle XII, única en el món. La Tira de Comptar és l’espai en Mercavalència on els xicotets agricultors de l’horta valenciana acudeixen a vendre directament els seus productes frescos i acabats de collir, però també és un testimoni viu de la història i tradicions valencianes. Una institució foral, singular i única en el món, que perviu des de fa nou segles i que ha sabut actualitzar-se i mantindre la seua vigència al llarg del temps.
Ací els xicotets productors fan venda directa a les botigues i els mercats, sense intermediaris. És el cas d’Amparo Albert, llauradora de Picassent, conta a À Punt NTC que la seua família fa generacions que viu del camp, i que ho treballen i cullen tot.
Una manera de negociar millor els preus, i més en els temps que corren, ja que tots coincideixen que, si no canvien les coses, no sembla que hi haja molt de futur per a la seua professió, explica el llaurador valencià Fermín Giner. Entre les despeses en insecticides i abonaments, la baixa producció derivada de la sequera i els baixos preus que els ofereixen pels seus productes, “la cosa està prou mal”, assegura Juan Expòsito, un altre llaurador de València.
Veuen un futur complicat, per la poca rendibilitat i la competència dels grans supermercats, i demanen que la gent “no vaja al que és fàcil i a comprar barat”, i que els done més suport, diu el llaurador de Massanassa Marc Romeu.
Un suport necessari perquè pervisca aquesta professió tan necessària i que, ara mateix depén de les noves generacions. D’ahí la importància de fomentar l’agricultura i la compra als mercats entre la gent jove, apunta Amparo Albert.
Més llegit
-
S'eleven a 164 els morts i a 971 els ferits pels dos forts terratrémols de Veneçuela
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Una discussió veïnal en una urbanització de Dénia acaba amb un home mort
-
El Ministeri d'Educació abaixarà les ràtios en l'etapa 0-3: màxim de quatre menors d'un any per educador
-
El València Basket, campió de la Lliga ACB per segona vegada
-
Ábalos denuncia des de la presó que ha sigut víctima d'un juí “polític”