El mal ús de l'aire condicionat i l'onada de calor disparen els refredats
Veus expertes aconsellen evitar els canvis bruscos de temperatura a l'estiu i hidratar-se constantment
L'aire condicionat s'ha convertit aquest estiu en un dels companys més apreciats i buscats, siga a casa o en bars i comerços. La calor castiga i molts el veuen com el millor aliat per a combatre les elevades temperatures. Però té una contrapartida, ja que un ús inadequat o excessiu pot derivar en patologies com ara constipats, faringitis, laringitis o afonies.
En les últimes setmanes les consultes per malalties respiratòries s'han disparat i les farmàcies, per la seua banda, veuen com pugen les vendes de medicaments sense recepta per a tractar aquest tipus d'afeccions. Sobretot xarops, assenyalen en À Punt NTC.
El que ocorre és que el fred que expulsen aquests aparells ocasiona alteracions en els sistemes de defensa naturals del nas i la gola. "Els canvis de temperatura sempre afecten, el cos ha d'actuar ràpid per a graduar-se i hi ha qui no respon bé davant aquestes situacions", explica María Elena Puzzi, metgessa del grup Vithas.
Per a evitar visites a l'ambulatori no desitjades, especialment en vacances, veus expertes aconsellen evitar els canvis bruscos de temperatura i hidratar-se constantment. I no abaixar la guàrdia, especialment ara que la mascareta ja no és obligatòria i els virus respiratoris tornen a circular lliurement.
Tant el Col·legi de Farmacèutics com els sanitaris demanen consultar amb el metge de capçalera per a diferenciar entre un simple constipat i símptomes més greus. I en cap cas automedicar-se.
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Carmen Prades tanca una ofrena de rècord amb un clar missatge de pau
-
L'Iran ataca Tel-Aviv per a venjar-se de la mort d’Ali Larijani mentre Israel continua bombardejant Beirut
-
El món faller obri la porta a una tercera sessió de l’Ofrena
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
-
Ferit greu un xiquet de dos anys que va caure del balcó d'un edifici a Catarroja
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
18.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part