La llista d'investigadors més influents del món inclou 14 valencians
La UPV, la Universitat Jaume I, la Universitat Miguel Hernández i la Universitat de València acullen el grup més citat.
Un total de 14 investigadores i investigadors dels més influents del món recorren cada dia els corredors de nombroses universitats valencianes. Figuren en la llista dels més citats a escala internacional, reconeguts per les seues "excel·lents contribucions al coneixement científic".
La classificació, elaborada anualment per Clarivate Analytics, ha detectat més de 4.000 científics citats freqüentment en publicacions entre els anys 2006 i 2016.
Els més citats, de la UPV
Per part de la Universitat Politècnica de València (UPV), destaquen Avelino Corma, Amparo Chiralt, Hermenegildo García i Pedro Luis Rodríguez.
Avelino Corma, professor d'investigació del CSIC, i Hermenegildo García, catedràtic de la UPV, se situen entre els més reconeguts en el camp de la química. Per la seua banda, Amparo Chiralt, que entra per primera vegada en aquest grup selecte, és investigadora de l'Institut d'Enginyeria dels Aliments per al Desenvolupament i destaca en Ciències Agrícoles. I Pedro Luis Rodríguez, també professor del CSIC en l'Institut de Biologia Molecular i Cel·lular de Plantes, ho fa en el camp de la biologia de les plantes, segons ha detallat la institució acadèmica en un comunicat.
La Universitat Jaume I acull cinc investigadors
Per la seua banda, la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) situa cinc investigadors: els professors Juan Bisquert, Iván Mora-Seró, Germà García-Belmonte i Francisco Fabregat Santiago, de l'Institut de Materials Avançats. També els acompanya Víctor Flors, del Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural.
La Universitat de València entre les seleccionades
La Universitat de València (UV) també ha guanyat el reconeixement internacional amb la catedràtica de Medicina Preventiva i Salut Pública, Dolores Corella; el catedràtic de Geografia Artemi Cerdà; l'investigador del Centre d'Estudis sobre Desertificació, Juli G. Pausas; i el catedràtic de Medicina Interna, Josep Redon.
Un investigador de la Miguel Hernández d'Elx
A més, José Ángel Pérez-Álvarez, catedràtic de la Universitat Miguel Hernández d'Elx i especialista en tecnologia dels aliments, també es col·loca com un dels erudits més citats.
Més llegit
- 
                        
                                                        Martínez Mus estrena la vicepresidència segona, que deixa Gan Pampols, demanant una reunió a la comissionada per a la reconstrucció
 - 
                        
                                                        Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
 - 
                        
                                                        Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
 - 
                        
                                                        PP i Vox inicien els contactes per a buscar relleu en la presidència de la Generalitat
 - 
                        
                                                        L'ocupació remunta i marca nou rècord a l'octubre a pesar del repunt lleu de l'atur, amb 742 parats més
 - 
                        
                                                        Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
 
Més vist
Més escoltat
- 
                        
                                                        02.11.2025 | El que ningú els conta del futbol
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | 90 minuts
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Manu Yarza, una de les figures més destacades de la nova generació gastronòmica
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | ContrÀpunt
 - 
                        
                                                        03.11.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
 - 
                        
                                                        02.11.2025 | Fora de cobertura T2