Els lletrats de justícia i el Ministeri signen l'acord i posen fi a dos mesos de vaga
L'oferta de justícia contempla una pujada d'entre 430 i 450 euros bruts al mes, segons el nivell, en tres terminis: una amb caràcter retroactiu a l'1 de gener de 2023, una altra a gener de 2024 i una última a juliol
Els lletrats de l'administració de justícia i el ministeri que dirigeix Pilar Llop han signat aquest dimarts un acord per a posar fi a la vaga que mantenia el cos de funcionaris des del 24 de gener a la recerca de millores salarials que compensen la càrrega de treball assumida en els últims anys.
Després de quasi dues hores de reunió, el comité de vaga ha donat el vistiplau a la proposta del ministeri després que dilluns els lletrats votaren en les seues assemblees provincials a favor de signar l'acord.
Dels 2.013 vots emesos, el 76% van ser a favor, el 21% en contra i el 3% abstencions, d'acord amb les dades publicades pel col·legi de lletrats de l'administració de justícia.
Segons ha precisat Juan José Yáñez, membre del comité de vaga, han eixit de la trobada amb Justícia amb una sensació "agredolça", encara que ha confirmat que han signat l'acord i que han desconvocat la vaga.
L'oferta de Justícia contempla una pujada d'entre 430 i 450 euros bruts al mes, segons el nivell, en tres terminis: una amb caràcter retroactiu a l'1 de gener de 2023, una altra a gener de 2024 i una última a juliol de 2024.
Dos mesos de desacords
L'acord arriba després de més dos mesos de vaga en els quals, segons les dades de les associacions convocants, s'han suspés uns 356.000 judicis i vistes, han quedat parades unes 424.000 demandes i s'han mantingut aturats en els comptes de consignacions fins a 1.280 milions d'euros.
Més llegit
-
S'activa la recerca de dos persones per tirotejar un veí d'Alfafar, després de descartar que l'autor estiga atrinxerat a casa
-
Almenys quinze persones mortes i una vintena de ferides en descarrilar un funicular de Lisboa
-
Mor un home en un tiroteig al centre de Xirivella i a plena llum del dia
-
L'Aemet admet que va informar de la possible evolució de la dana cap a Conca el 29-O
-
À Punt revoluciona la graella amb nous formats i més informatius en directe per a apujar l’audiència
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert