La línia 12 de Metrovalència entre el carrer d'Alacant i La Fe s'estrenarà el 2025
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha assegurat que anirà unida a les prolongacions de les línies 10 i 11
La futura línia 12 de Metrovalència, que unirà el carrer d'Alacant amb l'Hospital La Fe, a la ciutat de València, estarà llesta l'any 2025, segons ha afirmat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España.
En l'acte de presentació de la línia a l'Hospital La Fe, España ha assegurat que aquesta actuació anirà unida a la prolongació de la línia 10, entre Natzaret i la façana marítima, i la línia 11, des del carrer d'Alacant fins a la zona portuària, i ha assenyalat que el conjunt d'aquestes tres actuacions costarà uns 70 milions.
Així mateix, ha explicat que el cost podrà ser cofinançat per fons europeus, al mateix temps que ha dit que serà la setmana que ve quan es traurà a concurs la redacció de tots aquests projectes, per a després tramitar-los, en un procés amb el qual espera que les obres comencen el 2024.
La nova xarxa, que serà tramviària des que se separe de les línies 10 i 11 a l'avinguda dels Germans Maristes, girarà cap a l'est, cap al pavelló de la Font de Sant Lluís i, després de passar-lo, seguirà el recorregut fins a l'Hospital La Fe, encara que, segons ha precisat, els informes que donen llum verda a aquest recorregut encara no s'han realitzat.
El conseller ha subratllat que diàriament acudeixen, entre professionals mèdics, pacients i acompanyants, un total de 15.000 persones a les instal·lacions de l'Hospital La Fe, per la qual cosa, ha subratllat, "cal donar una opció fàcil, accessible, igualitària i no contaminant" a aquestes persones.
Sobre aquest tema, des de la Conselleria han ressaltat que aquest serà un nou "node de transport per a combatre el cotxe", i han incidit en el fet que amb la prolongació de les línies 10 i 11 i les passarel·les entre Bailén-Alacant i Alacant-Xàtiva, aquestes noves línies deixaran de ser "illes" per a estar connectades amb la xarxa de Metrovalència.
España ha recordat que aquest divendres es compleixen 27 anys de la posada en marxa del tramvia modern a la ciutat, i que València va ser la primera ciutat a Espanya que va recuperar aquest transport, "fonamental per a combatre el canvi climàtic".
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part