L'OCU recomana guardar proves de la falta de cites en la ITV per a reclamar possibles sancions
L’organització denuncia que trobar una hora disponible s’ha convertit en “missió impossible”
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recomana a les persones conductores de la Comunitat Valenciana que no puguen aconseguir cita per a passar la inspecció tècnica de vehicles (ITV) que guarden proves de la no disponibilitat de dates per a la revisió amb la finalitat de presentar-les en cas de ser sancionades.
Segons ha denunciat l'organització en un comunicat, traure cita prèvia per a la ITV s'ha convertit en “missió impossible”, ja que en la majoria de les estacions no es pot reservar i en unes altres a mesura que es van fent lloc, s'omplin “a l'instant”. Això ha provocat que molts usuaris hagen optat per desplaçar-se a altres comunitats, atés que circular amb la ITV caducada pot comportar sancions molt greus com una multa, pèrdua de punts, immobilització del vehicle o absència de cobertura per l'assegurança en cas d'accident, entre altres.
Així, l'OCU ha criticat que la falta de personal “no pot ser un obstacle per al compliment de la prestació d'un servei obligatori per a garantir la seguretat dels vehicles en circulació” i ha afegit que el pla de xoc anunciat la setmana passada per a tractar d'aportar solucions a la “insostenible situació” no soluciona de manera immediata el “col·lapse i retard” existent. D'acord amb l'organització, continua sense haver-hi disponibilitat “fins a juliol”, que és l'última data que apareix en la pàgina web.
En este sentit, l'OCU ha lamentat que els usuaris “continuen obligats a prescindir del seu vehicle” o a “exposar-se a sancions i conseqüències molt greus per la deficient actuació a l'administració”. A més, ha instat la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme a adoptar “les mesures necessàries per a una solució immediata que garantisca el compliment de la prestació d'un servei públic i obligatori”.
Segueix el nostre canal de WhatsApp i coneix l'última hora de l'actualitat
Més llegit
-
Sánchez respon a Trump: “La nostra postura es resumix en un ‘No a la guerra’”
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
Pluja més forta i continuada per a dijous
-
El pas de Regina deixarà pluja dèbil a les comarques centrals i al nord, vent de gregal al sud i pols en suspensió
-
La xarxa troncal d'hidrogen travessarà cent municipis de la Comunitat amb un gasoducte de 400 quilòmetres que connectarà amb Catalunya i Múrcia
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | ContrÀpunt