L'OCU critica la "confusió" generada pel govern sobre l'assegurança per als gossos
Aconsella contactar amb l'asseguradora de la llar i demanar un suplement per a deixar constància la cobertura que ja es té per defecte, a més d'ampliar-la a qualsevol cuidador de l'animal
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha criticat la "confusió" generada pel Ministeri de Drets Socials entorn de l'assegurança de responsabilitat civil obligatori per als amos de gossos, quan falten deu dies perquè entre en vigor la llei de benestar animal.
El Ministeri ha avançat que aquesta obligatorietat, així com altres contingudes en la llei, no entraran en vigor el pròxim 29 de setembre mentre no tinguen desenvolupament reglamentari específic. És una decisió que, segons l'OCU, "genera confusió sobre l'abast de la cobertura de l'assegurança de responsabilitat civil per a gossos".
En un comunicat, ha aconsellat als amos dels gossos sense una assegurança específica contactar amb la seua actual asseguradora de la llar i demanar un suplement per a deixar constància la cobertura que ja té per defecte, a més d'ampliar-la a qualsevol cuidador de l'animal.
A l'OCU li consta que algunes companyies ho estan fent sense cobrar una sobreprima per emetre'l. Si l'asseguradora no ho fa, l'organització recomana canviar de companyia al pròxim venciment.
Mentrestant, "el més prudent" és optar, "bé per pagar aquest suplement, si ofereixen aquesta opció, o bé contractar una pòlissa específica pel capital més alt possible".
Quant al futur reglament, l'OCU ha exigit que es concrete "al més prompte possible". Al mateix temps que considera "vital" que s'iguale el capital de responsabilitat civil d'un gos al de l'assegurança d'un automòbil, també en la norma per a races potencialment perilloses, on el mínim només arriba a 120.000 euros en la norma estatal.
Més llegit
-
Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola
-
Els bous triomfen als carrers i en televisió: ‘El retrovisor’ analitza el fenomen
-
Cancel·lat el Festival de les Arts per incomplir la normativa acústica
-
El cantant alacantí Funzo convida en el pregó "a mantindre vives les tradicions" de les Fogueres
-
El Centre del Carme exposa obres de Rembrandt, Manet, Matisse i Warhol
-
Tonet IV, primer finalista de l'Individual de raspall
Més vist
Més escoltat
-
05.06.2026 | Terra de bous
-
06.06.2026 | La Xarxa Esportiva | Inés Fernández Miró i Bea Blasco
-
05.06.2026 | ‘El alma de Sorolla’, una proposta que combina poesia, música en directe i projeccions de l’obra del pintor valencià
-
06.06.2026 | El futbol més nostre | Amb Tino Traver
-
06.06.2026 | Fem banda
-
05.06.2026 | Les notícies del migdia