L'Hospital Clínic de València participarà en un estudi de la vacuna d'Hipra
Als participants se'ls administrarà la quarta dosi de la vacuna d'Hipra i els resultats es compararan amb els d'un grup de persones que es van vacunar amb tres dosis de Pfizer
L'Hospital Clínic Universitari de València participarà, juntament amb nou hospitals espanyols, en un assaig clínic per a avaluar la immunogenicitat i la seguretat d'una vacunació de quarta dosi amb la vacuna contra la covid-19 de la farmacèutica biotecnològica espanyola Hipra. En aquest estudi es continuarà avaluant la seguretat, tolerabilitat i eficàcia de la dosi de reforç de la vacuna d'Hipra contra la covid-19.
Així ho han donat a conéixer aquest dimecres tant la Generalitat com la farmacèutica, que ha assenyalat que en l'estudi participaran 200 persones adultes que hagen rebut tres dosis de la vacuna de Pfizer o dues dosis d'aquesta vacuna més el booster de la vacuna d'Hipra, que es va administrar en l'assaig clínic anterior. En concret, les persones que hi vulguen participar s'hauran d'haver posat tres dosis de Pfizer (l'última dosi administrada entre els últims 6 i 12 mesos) i no poden haver passat la covid-19.
Els deu centres iniciaran l'assaig només reben l'aprovació de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris i del Comité Ètic d'Investigació amb medicaments de l'Hospital Clínic de Barcelona, que es preveu que siga abans de finals d'estiu.
Als participants se'ls administrarà la quarta dosi de la vacuna d'Hipra i els resultats es compararan amb els obtinguts en un grup de persones vacunades amb tres dosis de Pfizer. Segons ha assegurat la farmacèutica, als voluntaris se'ls farà un seguiment de 30 setmanes per a avaluar la seguretat a llarg termini i la resposta immunitària.
Cada hospital ha habilitat un espai en el seu web perquè les persones interessades puguen inscriure's, que en el cas del Clínic de València és https://clinicomalvarrosa.san.gva.es/formulario-cuarta-dosis-hipra.
En aquests moments la vacuna contra la Covid-19 d'Hipra està en procés de revisió contínua per part de l'Agència Europea de Medicaments (EMA), el pas previ a l'autorització per a la comercialització.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
La grip es dispara a la Comunitat Valenciana i situa Alacant com la província amb més contagis d’Espanya
-
La revenja taronja contra el Saragossa, per À Punt
-
Els metges es manifesten a València després de quatre dies de vaga per a exigir la retirada de l’esborrany de l’estatut marc
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions