L’episodi d'aiguats deixa acumulats de més de 300 l/m² a la Safor i la Ribera
Gandia lidera el rànquing de pluges, on han descarregat 392,4 l/m² en només cinc dies
La Comunitat Valenciana comença a dir adeu al temporal de forta pluja i tempesta, després de pràcticament una setmana de gran inestabilitat atmosfèrica i intensos ruixats, que han anat acompanyats de fort aparat elèctric i fins i tot pedra.
L’episodi ha colpejat amb força zones de la Ribera i la Safor, on en uns dies ha plogut pràcticament la meitat del que sol ploure tot l’any. A Gandia, que lidera el rànquing de pluges al territori valencià, han caigut 392,4 l/m² durant el temporal. I només durant la jornada de dilluns van ploure 136 l/m², l’equivalent al 18% de la pluja d’un any sencer segons han apuntat fonts de l’Ajuntament.
També ha plogut de valent a Beniflà (337,1 l/m²), Miramar (319,8 l/m²), Sollana (319,7 l/m²), Favara (319 l/m²), Benirredrà (316 l/m²), Carcaixent (308,7 l/m²), Barx (305,9 l/m²) o Rafelcofer (302,6 l/m²), segons dades de l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet).
A més, este episodi de pluges ha deixat acumulats considerables en altres comarques, com els 326 l/m² de les illes Columbretes (Plana Alta), els 266 l/m² a Sagra (Marina Alta) o els 256 l/m² a Pinet (Vall d’Albaida).
També la ciutat de València ha marcat registres inusuals. En alguns barris han caigut 200 l/m², quasi tres voltes més del que sol ploure a l’octubre d’anys anteriors. Així mateix, a la zona de l’Albufera s’han arreplegat 295 l/m².
Més llegit
-
Metrovalència recupera la circulació en la línia 1, interrompuda de vesprada este dilluns per un atropellament
-
L'Aemet activa un avís taronja a València des de les 9 hores de dimarts per ratxes de fins a 90 km/h
-
S'entrega l'home que ha matat d'un tir el seu veí a Catarroja
-
Metrovalència recupera la circulació entre Museros i Massamagrell després d'interrompre's per un atropellament mortal
-
Transports i sindicats arriben a un principi d’acord per a desconvocar la vaga del sector ferroviari
-
S'obri el termini d'inscripció per a vore una mascletà des del balcó de l'Ajuntament
Més vist
-
07.02.2026 | Gala de les Reines i Reis del Carnaval de Vinaròs 2026
-
Qui no arrisca no pisca?, en casa d'Inés
-
Violeta Mangriñán: "Ser emprenedora és com tindre fills: molt dur, però molt gratificant"
-
09.02.2026 | Cantem! | Xàtiva vs. Villena
-
09.02.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
08.02.2026 | Crònica de la reconstrucció