L'embat de Kristin a Espanya: neu, desenes de carreteres tallades, danys en immobles i suspensió de classes
L'Aemet alerta que estem davant d'una borrasca "efímera", però "profunda" i "molt adversa", que ha activat avisos meteorològics en bona part del país
Una nova borrasca, Kristin, colpeja este dimecres bona part d'Espanya i deixa una jornada "molt adversa", amb vents huracanats, temporal marítim, pluges intenses i nevades en cotes baixes del nord i centre del país des de 600 metres. Hi ha avisos meteorològics actius pràcticament en totes les comunitats autònomes, tret de Navarra i les Canàries.
Des de primera hora del matí han començat les dificultats en el trànsit. La Direcció General de Trànsit (DGT) ha informat que hi ha més de 170 carreteres afectades per la neu, 23 de la xarxa principal. L'A-6, que unix Madrid i la Corunya, està tallada per neteja en els dos sentits entre Guadarrama i Aravaca, i hi ha altres trams en avís roig a Àvila i Segòvia, de manera que s'ha de circular obligatòriament amb cadenes o pneumàtics d'hivern i el pas de camions està prohibit.
La pluja també ha deixat intransitables desenes de vies a Extremadura. Entre altres, trams de l'A-66 a Càceres cap a Salamanca, i a l'A-50 al pas per Àvila, on cal portar cadenes o pneumàtics de neu. També són necessaris a l'A-1 a La Asperilla i Somosierra, entre altres. En total hi ha més de 4.500 quilòmetres de carreteres de l'Estat afectats per algun nivell d'alerta derivada de fenòmens meteorològics.
La copiosa nevada a Madrid ha obligat a activar el nivell 1 del Pla Especial de Protecció Civil en tota la comunitat autònoma, segons ha informat la Delegació del Govern. La mateixa mesura ha pres Extremadura, adoptant la fase d'emergència del Pla Especial de Protecció Civil de Risc d'Inundacions en situació operativa 0 i suspendre les classes este dimecres. En esta autonomia l'empremta de Kristin s'ha traduït en caiguda d'arbres i objectes, danys en immobles i interrupcions en el subministrament elèctric i telefònic. Els forts vents han arribat a 108 km/h a Fuente de Cantos (Badajoz).
A Andalusia també es viu una jornada complicada, amb 77 municipis sense escola a les províncies d'Almeria, Màlaga i Cadis. Hi ha avís roig per vent al Valle del Almanzora i Los Vélez, a Almeria. L'Agència d'Emergències autonòmica ha demanat extremar la prudència, evitar desplaçaments i zones arbrades, espais pròxims a cornises i altres elements del mobiliari urbà que es puguen desprendre.
Kristin, una borrasca "efímera, profunda i molt adversa"
El portaveu de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), Rubén del Campo, ha explicat que la nova borrasca Kristin, que sacseja el país, serà "efímera", però "profunda". Travessarà "ràpidament" la Península, amb un temporal d'alt impacte que també afectarà les Balears. Nomenada pel Servici Meteorològic de Portugal, "este dimecres estem sota la influència de la borrasca Kristin, xicoteta però molt profunda", formada en les últimes hores enfront del país veí. Serà de vida "efímera" perquè dijous "ja s'haurà allunyat", ha pronosticat Del Campo.
Més llegit
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
L’Imserso entra en crisi: els hotels de Castelló alerten que el programa ja no els compensa