L’autòpsia determinarà la causa de la mort de la xiqueta que va ingressar per una gastroenteritis
La menuda de dos anys va morir a l’hospital General de Castelló i una investigació aclarirà si es va tractar d’una negligència mèdica.
L’autòpsia determinarà aquest divendres la causa de la mort de la xiqueta de dos anys que va ingressar per una gastroenteritis a l’Hospital Comarcal de Vinaròs, al Baix Maestrat, dimarts passat. La xiqueta va morir a l’Hospital General de Castelló i ara està en marxa una investigació per a aclarir si es va tractar d’una negligència mèdica.
Els resultats de l’autòpsia, juntament amb altres proves pericials, aportaran les causes de la mort i les possibles responsabilitats. L’Hospital Comarcal de Vinaròs manté oberta una recerca clínica per a aclarir les circumstàncies assistencials prestades. El director territorial de Sanitat, Edelmiro Sebastián, ha subratllat que la Conselleria ho investigarà amb total transparència.
Investigació als jutjats
El cas s’investigarà d’ofici als jutjats, fet que l’associació del Defensor del Pacient havia demanat al fiscal en cap de Castelló en qualificar els fets de màxima gravetat. La recerca judicial s’ha iniciat a Castelló, però continuarà en els jutjats de Vinaròs, que és on es van iniciar els fets. De moment, la Guàrdia Civil no té constància que la família haja presentat denúncia.
L’Hospital Comarcal de Vinaròs s’ha posat a la disposició de la família, segons va afirmar a través d’un comunicat aquest dijous.
Oltra: “És un succés horrible que no hauria de passar"
La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha assenyalat hui que la mort de la xiqueta de dos anys després de ser tractada de gastroenteritis a l'Hospital de Vinaròs, “és un succés horrible i molt dolorós que no hauria de passar” i ha assenyalat que el més prudent és esperar la investigació que s'ha obert.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar