L'Audiència Nacional imputa l'exparella d'Ábalos, Jessica Rodríguez, en el cas Koldo
El jutge també cita a declarar Joseba García, germà de l'exassessor Koldo García
El jutge de l'Audiència Nacional Ismael Moreno, que investiga la branca del cas Koldo en este tribunal, ha imputat Jessica Rodríguez, l'exparella de l'exministre José Luis Ábalos, i l'ha citada perquè declare el pròxim dia 20 de juliol.
El jutge també ha citat Joseba García, germà de l'exassessor Koldo García, i Ignacio Zaldívar, excàrrec d'Adif, tots ells a petició de la Fiscalia Anticorrupció.
La Fiscalia Anticorrupció ha demanat la declaració de tots ells com a investigats després de la sentència del Tribunal Suprem que va condemnar a l'exministre a 24 anys de presó i al seu exassessor a 19 anys i huit mesos.
El tribunal els va condemnar per, entre altres motius, la col·locació de Jessica en les empreses públiques Ineco i Tragsatec, en les quals va estar contractada entre l'1 de març del 2019 i el 28 de febrer del 2021, i entre el 2 de març del 2021 i l'1 de setembre del 2021, respectivament, en tots dos casos sense exercir cap treball.
La Fiscalia entén que la contractació de Jessica que aborda la sentència té "una íntima connexió" amb els fets investigats en l'Audiència Nacional per a "determinar les eventuals responsabilitats penals que pogueren derivar per als tercers relacionats amb els fets i no enjudiciats pel Suprem", com és el cas de Jessica, a més de Joseba García i Ignacio Zaldívar.
La sentència declara que els fets relatius a la contractació de Jessica són constitutius d'un delicte de malversació en concurs amb un delicte de tràfic d'influències, al mateix temps que assegura que les proves "acrediten el decisiu nivell d'influència" que per a dur a terme la contractació de Rodríguez van tindre Ábalos i Koldo García, "amb la connivència de tercers no jutjats" en la causa.
La sentència afirma que l'exparella d'Ábalos no va exercir cap treball en les empreses i que el "propòsit fundacional del pla criminal era, precisament, que no treballara, tot i percebre un salari mensual".
Més llegit
-
Recupera l'anell de boda de sa mare després de reconéixer-lo en una notícia d'À Punt
-
Quatre operaris que havien fet uns treballs de soldadura, detinguts per imprudència greu després de l'incendi d'uns baixos a València
-
Doble crim masclista al Fenollar: un home mata la dona i una de les filles i ferix l'altra
-
Nou dels 95 directors de centres educatius que van anunciar la dimissió en la vaga l’han ratificada
-
Mor un home amb mobilitat reduïda en l'incendi d'un habitatge a Callosa d'en Sarrià
-
El recorregut del dol, reconeixement públic i justícia dels afectats de l'accident del metro de València
Més vist
Més escoltat
-
01.07.2026 | 90 minuts
-
01.07.2026 | L'hora de la cultura | “El fantabuloso mundo de Tim Burton” i "El Cerverator"
-
02.07.2026 | Les notícies del migdia
-
02.07.2026 | VersedIA: la IA que transforma records en llibres
-
01.07.2026 | “El fantabuloso mundo de Tim Burton”, una proposta de teatre musical inclusiu impulsada per APRODIS
-
01.07.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part