L'alumnat amb trastorns de l'espectre autista es quadruplica en l'última dècada
Al voltant de quatre de cada cinc alumnes amb TEA (84%) estudien en aules compartides amb estudiants sense necessitats educatives especials
El nombre de xiquets, xiquetes i adolescents amb trastorns de l'espectre autista (TEA) matriculats en el sistema educatiu no universitari a Espanya pràcticament s'ha quadruplicat en l'última dècada, entre els cursos 2011-12 i 2021-22. En total, els estudiants amb TEA ascendeixen a 69.000, dels quals el 83% són homes, segons les dades analitzades per Funcas amb motiu del Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme, que se celebra hui 2 d'abril i amb el qual es pretén donar major visibilitat i conscienciar a la població sobre aquesta realitat.
Al voltant de quatre de cada cinc alumnes amb TEA (84%) estudien en aules compartides amb estudiants sense necessitats educatives especials i la resta rep educació especial en centres o en unitats específiques de centres ordinaris. En l'esmentada dècada, el percentatge d'aquest col·lectiu integrat en centres ordinaris va pujar més de quinze punts, segons les dades analitzades per Funcas.
En el curs 2021-22, últim amb dades disponibles, les persones amb TEA en el sistema educatiu no universitari representaven el 0,84% del total de l'alumnat, mentre que deu anys abans aquesta xifra se situava en el 0,24%, en una tendència similar a la d'altres països occidentals.
Investigacions recents atribueixen aquest increment fonamentalment a les millores en la diagnosi, que han possibilitat la identificació de més xiquets i joves amb TEA que ja formaven part del sistema educatiu o bé s'hi han anat incorporant amb diagnòstics primerencs.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part