L'alta demanda per a ser portant a Elx provoca llistes d'espera
Algunes confraries es plantegen modificacions als itineraris de cara a l'any que ve
Hi ha una alta demanda de portants a Elx (Baix Vinalopó) per a la Setmana Santa. Aquests dies quadren alçades i fan els últims assajos abans de les festes. Les llargues llistes d'espera estan fent que algunes confraries es plantegen modificacions als itineraris de cara a l'any que ve. És un fet que sorprén molts, ja que abans calia buscar-ne i ara es veuen obligats a rebutjar molts candidats.
Aquesta tasca no és només cosa d'homes. Són moltes les dones que també volen ser portants d'una confraria, i la confraria la Verònica és una amb més llista d'espera amb vora 109 persones. Les 104 portants que en formen part treballen sota la batuta de la capatassa, que és qui dirigeix tots els seus moviments.
Durant aquests dies, els assajos de Setmana Santa es repeteixen per tots els barris. En el pas de l'Esperança es fan els últims mesuraments per a ajustar la posició de cada portant. El pes s'ha de repartir de forma equitativa sobretot per a traure i entrar la imatge de l'església, que s'ha de fer a genollons. La sincronització ha de ser total.
Una altra part fonamental de la Setmana Santa és també la música. A l'assaig general no falta res ni ningú, ja que cada persona participant té la seua feina.
Diumenge serà la primera de les processons, la de les Palmes d'Elx, que es podran seguir a partir de les 11:00 h en À Punt.
Més llegit
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Un potent raig de llum enlluerna un pilot d’avió que sobrevolava el Campello
-
El Nadal més car de la història: els productes típics de la taula es disparen un 10% en menys d'un mes
-
Nadal gris i fred
-
El València Basket desconnecta el Baskonia
-
Feijóo remet a la jutgessa els whatsapps amb Mazón el dia de la dana