L’alcalde d’Albaida, Josep Antoni Albert, dirigirà la Societat Valenciana d’ITV
Així ho ha acordat el consell administratiu de l’empresa pública en la primera sessió constitutiva, presidida pel conseller d’Economia, Rafa Climent
El consell d'administració de la Societat Valenciana d'Inspecció Tècnica de Vehicles, SA, s'ha reunit en la primera sessió constitutiva per a aprovar el nomenament de diferents càrrecs de l'empresa pública mercantil, entre altres, el del director general: Josep Antoni Albert, alcalde d'Albaida.
En la trobada, presidida pel conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, en qualitat de president del Consell, s’ha nomenat també a la secretaria autonòmica de Model Econòmic i Finançament, María José Mira, vicepresidenta primera de la societat. La directora de l’Ivace, Júlia Company, serà la vicepresidenta segona i Josep Antoni Albert el secretari.
Climent ha destacat que, un dels objectius de la societat, creada per a la gestió de la ITV en la Comunitat Valenciana a partir de l’1 de gener de 2023, és reduir un 20% les tarifes i la modernització de les estacions mitjançant la instal·lació de plaques fotovoltaiques per a lluitar contra el canvi climàtic, entre altres.
També ha afirmat que es construiran noves estacions d’ITV “per a oferir a la ciutadania un servei proper de qualitat” sense haver de desplaçar-se més de 30 quilòmetres en alguns casos per a fer la inspecció tècnica del vehicle.
Per la seua part, Josep Antoni Albert ha agraït la confiança depositada en el seu nomenament “davant aquest gran repte de la gestió directa del servei d’ITV en la Comunitat Valenciana”, i ha assegurat que aquesta gestió directa permetrà millorar el servei i economitzar els preus en benefici de les usuàries i usuaris.
L'actual servei d'inspeccions d'ITV es realitza de manera indirecta mitjançant la concessió administrativa a set empreses que exerceixen aquesta activitat per repartiment físic de l'àmbit geogràfic de la Comunitat. Davant el venciment el 31 de desembre 2022 dels contractes de concessió vigents, la Generalitat gestionarà directament el servei d'ITV "per a salvaguardar la seguretat viària en les carreteres valencianes, millorar la qualitat del servei, rebaixar les tarifes per a les persones usuàries i una gestió transparent i eficient".
La gestió del servei d'ITV en la Comunitat Valenciana es desenvoluparà de conformitat amb el que es disposa en el Reial decret 920/2017, de 23 d'octubre, pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles.
Més llegit
-
Més de 35.000 persones inunden els carrers de València en una manifestació multitudinària per l'educació pública
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt
-
Descens tèrmic acusat i tempestes al sud del Xúquer i a les comarques del sud
-
La manifestació dels docents i la protesta dels taxistes amenacen de col·lapsar València este divendres
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
Més vist
-
FOTOGALERIA | La manifestació per l'educació pública col·lapsa el centre de València
-
14.05.2026 | Connexió CV
-
15.05.2026 | Informatiu migdia
-
14.05.2026 | La banda
-
15.0515.05.2026 | Les notícies del matí.2026 | Les notícies del matí
-
Analitzem amb un expert les probabilitats de salvació de l'Elx i del Llevant