L'Ajuntament de València ordena la retirada dels carrers dels patinets elèctrics de lloguer
La Policia Local farà un requeriment a la mercantil i, si incompleix l'orde, procedirà a requisar aquests vehicles.
L'Ajuntament de València ordenarà a l'empresa Lime que retire els patinets elèctrics de lloguer distribuïts pels carrers de la ciutat. La Policia Local farà un requeriment a la mercantil i, en cas d'incomplir-se l'orde, procedirà a requisar aquests vehicles.
Així ho han acordat aquest dilluns en una reunió de treball l'alcalde de la ciutat, Joan Ribó; el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi; l'edil de Protecció Ciutadana, Anaïs Menguzzato, i el regidor d'Espai Públic, Carlos Galiana.
Com a resultat de la trobada, s'ha acordat que la Policia Local requerirà a l'empresa la retirada d'aquests patinets, a l'espera de la nova ordenança de mobilitat que regularà de forma específica la circulació d'aquest nou mitjà de transport, l'esborrany del qual es presentarà dins de dues o tres setmanes, aproximadament.
Mentrestant, des de l'Ajuntament han insistit que "no hi ha un buit legal" respecte a l'ús dels patinets elèctrics i la seua ocupació de les voreres, sinó que "existeix tot un context normatiu com l'ordenança d'espai públics, l'ordenança d'accessibilitat i la normativa sobre circulació, tant en l'àmbit legislatiu com una instrucció de la DGT de fa dos anys".
A més, Espai Públic ha confirmat que "no hi ha cap tipus de sol·licitud de l'empresa per a operar i abandonar els patinets en qualsevol vorera". L'article 12 de l'ordenança d'espai públic "impedeix a aquesta empresa sense autorització abandonar els patinets per les voreres", han agregat.
Taxa per ocupar l’espai
A més, en la reunió també s'ha acordat encarregar als serveis municipals d'Hisenda que estudien l'aplicació d'una taxa "per a aquest tipus d'empreses que volen ocupar l'espai públic", han avançat des de l'Ajuntament.
El consistori insisteix que hi ha un "consens entre totes les parts del govern de la Nau per a seguir treballant en la línia de buscar i promoure un model mobilitat sostenible", i que el patinet pot ser un element que contribuïsca a aquest model.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
El PSOE tria la valenciana Rebeca Torró com a secretària d'organització
-
Les màximes repunten en vespres d'un dissabte amb possibilitat de tronades
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
02.07.2025 | Les notícies del matí