La justícia europea estableix que l'empresa haurà de pagar les ulleres per a treballar amb pantalles
El TJUE recalca que, perquè l’empleat es beneficie de la compensació, la deficiència visual no té per què ser conseqüència directa del treball amb pantalles
El Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) ha dictaminat que serà a càrrec de l’empresa el cost de les ulleres graduades o de les lents de contacte d'aquells empleats que treballen enfront d'una pantalla d'ordinador i que les necessiten per a desenvolupar les seues funcions.
La sentència, del 22 de desembre, respon a una qüestió prejudicial d’un tribunal romanés. El cas és el d’un empleat públic a qui el treball amb pantalles li va ocasionar un deteriorament de la vista. Seguint les recomanacions del seu metge, el funcionari va haver de posar-se ulleres per a corregir la vista i va reclamar el cost (uns 530 euros) a l’empresa, la qual es va negar a reemborsar aquesta la quantitat.
El TJUE recalca que, perquè l’empleat es beneficie de la compensació, la deficiència visual no té per què ser conseqüència directa del treball amb pantalles. I adverteix que l’obligació de l’empresa no pot complir-se mitjançant l'abonament d'un complement salarial, sinó bé mitjançant el lliurament directe de dispositius correctors especials o bé mitjançant el reembossament de les despeses que el treballador haja hagut d'efectuar.
Més llegit
-
Condemnen a dèsset anys de presó El Mauri, germà d'Antonio Anglés, per segrestar i torturar un home
-
La Generalitat presenta el projecte del nou Hospital General de Castelló: tindrà 765 llits, 31 quiròfans i 140.000 m² de superfície
-
Sánchez reconeix per primera vegada que va fallar el control del Marroc i demana "accions"
-
OFICIAL | Javier Aguirre, nou entrenador del València CF
-
El Poder Judicial arxiva per unanimitat les queixes de Pradas i Argüeso contra la magistrada que investiga la dana
-
El Congrés retira definitivament l'acreditació de premsa a l'agitador Vito Quiles
Més vist
Més escoltat
-
22.09.2026 | 90 minuts
-
22.09.2026 | CD Acero: el renàixer dels Lleons del Mediterrani
-
21.09.2026 | Veritats provisionals amb Juli Peretó
-
23.09.2026 | Les notícies del matí
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar