La intensa calor de l’estiu redueix dràsticament la producció de tomaca de penjar a Alcalà de Xivert
Els principals productors reclamen a les assegurances que la calor anòmala s'incloga com a motiu per a indemnitzar els llauradors
La preuada tomaca d’Alcalà de Xivert (Baix Maestrat) es conrea en un paisatge excepcional d'hortes entre la mar i la muntanya amb un clima idoni per a la maduració, però enguany la sufocant calor d'aquests mesos ha malmés el 60% de la producció.
"Pots preguntar-li a qui vulgues per aquesta zona, mai havíem patit tant la calor, amb 40 graus a la nit", explica José Herrera, responsable de Tomata Herrera. I és que aquesta intensa xafogor ha provocat danys irreparables a les plantes.
Els agricultors reclamen ajudes per no haver de posar en marxa els ERTO i que les assegurances incloguen aquesta calor inusual com a motiu d'indemnització.
Herrera té 85.000 plantes a l'aire lliure i 130.000 en hivernacles. L'any passat va fer uns 240.000 quilos de tomaques i enguany no n'arribarà als 90.000 que, a més, seran d'un calibre inferior. L'escassesa és tan gran que la pròxima fira de la tomaca de penjar dels dies 8 i 9 d'octubre s'haurà de celebrar sense parades per a vendre tomaques als visitants.
Més llegit
-
Alzira acumula vora 160 l/m² este divendres després de descarregar-ne 96 en només una hora
-
Sánchez decidirà el cap de setmana si avança eleccions i el PP i Vox l'animen a convocar-les
-
Valencià per valencià a la selecció espanyola: Carlos Espí substitueix Ferran Torres per lesió
-
Presó provisional per al presumpte autor de l’incendi forestal de Tuéjar
-
David Esteve revalida el títol a la millor mocadorà de València
-
"Vaig sentir que l'avió queia en picat", relata el pilot apunyalat en el vol de Dubai a Tel-Aviv
Més vist
Més escoltat
-
02.10.2026 | Música amb ritme i teatre emergent per començar el cap de setmana
-
02.10.2026 | Terra de bous (T2)
-
02.10.2026 | 02.10.26 / Tastem la comunitat/Lombai, de l'arròs de la Ribera al Mercat dels Borja
-
02.10.2026 | El partit de la una
-
02.10.2026 | Les noves veus premiades de Russafa Escènica
-
03.10.2026 | Punt a punt | Primera Part