Igualtat confirma com a violència de gènere els assassinats de dos dones a Torrijos i a El Viso del Alcor
En les últimes dos setmanes hi ha hagut sis assassinats masclistes
Igualtat ha confirmat la naturalesa masclista dels dos assassinats de què estava recaptant proves: el d’una dona de 30 anys a El Viso del Alcor (Sevilla) i una altra de 39 a Torrijos (Toledo), el 3 i el 6 de desembre, respectivament. Ambdós tenien tres criatures menors d’edat que han quedat òrfenes.
Amb la confirmació d'estos dos casos, la xifra de dones assassinades per violència de gènere és de 44 en 2025. Les últimes sis han mort en els 12 dies posteriors a la commemoració del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones, i podrien ser-ne set si Igualtat finalment confirma l’assassinat d’una altra dona a l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), que també s’està investigant com a possible cas de violència de gènere.
Des que es recopilen estadístiques de violència de gènere, 1.339 dones han mort a mà de la parella o exparella. Pel que fa als menors orfes per culpa de la violència de gènere, en són 29 en 2025 i 498 des que es començaren a registrar l'any 2013.
El 016 atén a totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 53 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es; també s'atén per WhatsApp a través del número 600000016, i els menors poden dirigir-se al telèfon de la Fundació ANAR 900 20 20 10.
En una situació d'emergència, es pot telefonar al 112 o als telèfons de la Policia Nacional (091) i de la Guàrdia Civil (062) i, en cas de no poder telefonar, es pot recórrer a l'aplicació ALERTCOPS, des de la qual s'envia un senyal d'alerta a la Policia amb geolocalització.
Més llegit
-
L'aviació israeliana inicia una altra onada de bombardejos contra "el cor" de Teheran
-
Condemnen a 28 anys de presó l’home acusat de matar el canonge de la catedral de València
-
Les grans navieres suspenen el pas per l’estret d’Ormuz i desvien les rutes pel conflicte a I'Iran
-
Convulsió en els mercats: la borsa espanyola cau un 2,6% i l'euro retrocedix davant del dòlar
-
Hospitalitzen un treballador després de caure d’un mur de tres metres a Artana
-
Zapatero nega que fora el facilitador del rescat de l'aerolínia Plus Ultra: "No, en absolut"
Més vist
-
02.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
01.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Jorge Peris, des de Doha: "Cada 2 o 3 hores sentim el soroll dels projectils"
-
01.03.2026 | Les vostres fotos de l'Oratge
-
01.03.2026 | Informatiu migdia
-
28.02.2026 | Galania de la reina de les festes de Castelló, Magdalena 2026